Продуктова фотография за мебели

Днес всеки отрасъл търпи подем.  Архитектурата, строителството, интериорният дизайн не изостават от тази тенденция.  С глобалното развитие се строят много нови сгради – жилищни, обществени, административни. А когато става дума за създаване на перфектното помещение, всеки дизайнер е наясно, че мебелите могат да превърнат пространството в истински шедьовър или да го съсипят, чисто естетически.

За да бъдат позиционирани на съвременните пазари, производителите и търговците на мебели  залагат на своето представяне в онлайн пространството.  За всички нас определено е по- удобно да разглеждаме каталог на мебели онлайн. Или да  черпим вдъхновение от сайт на производител, намиращ се на другия край на страната. Нищо чудно и да купим някаква мебел от него, щом тя отговаря на вкуса ни и задоволява  потребностите ни. С една дума, за да бъдат забелязани, търсени и успешни, производителните и търговците на мебели разчитат на добра визуализация онлайн. Възможността за постигане на тази цел им осигурява продуктовата фотография.

Заснемането на мебели не изглежда лесно. В много случаи отделните части са големи. Често се презентира обзавеждане за цели стаи или сгради. В много случаи производителите, дизайнерите или дори строителите наемат професионални фотографи, за да са сигурни в качеството на изображенията, които са им необходими. В зависимост от предназначението на мебелите, които ще се заснемат (дали ще са за онлайн магазин, уебсайт, каталог, итериорен дизайн), фотографските екипи може да отидат на място или серия от мебели да пътуват към конкретно фотографско студио. Процесът е сложен, изисква усилия и време. Разбира се, за заснемане на по- малки или реновирани мебели нещата са опростени. Стига да се спазват определени техники и да се използва подходящо оборудване.

При заснемане на мебели, основната цел на фотографа е да създаде безупречно и представително изображение, което да стимулира потребителите да оценят качеството, стила и функционалността на съответната мебел. Той трябва да постигне последователност и усещане във всеки кадър, защото тези изображения се очаква да бъдат отпечатани в каталог, публикувани в уебсайт, да се използват в маркетингови компании и социалните медии.

 

Какъв стил продуктова фотография е подходящ за заснемане на мебели?

Съществува едно просто определение, че поставена в правилната обстановка, всяка мебел сама ще говори за себе си. Според предназначението на снимките, могат да се приложат различни стилове от продуктовата фотография.  Например за онлайн магазин най-често се използва бял фон. Правят се няколко кадъра от различни ъгли, които обхващат предната, страничната и горната част на мебелите. Така потребителят придобива представа за цялостния вид на съответния продукт. Разбира се, някои предпочитат да добавят детайлен кадър. Акцента попада върху съответен елемент или характеристика –орнамент, материя, форма, материала, от който е изработен обекта и прочие.

Продуктова фотография за мебели

Photo: http://www.design-milk.com

Какво е 360 граудосово заснемане?

С напредване на технологиите, много брандове в тази индустрия се насочват към интерактивни демонстрации. Или заснемане на мебели за онлайн презентация с 360- градусов изглед. По този начин, техните потребители получават истинско преживяване и се доближават максимално до продукта, въпреки липсата на физически контакт.

В най-сложния си вариант, изгледът 360 позволява на потребителя да завърта мебелите във всички посоки и на всички страни. Друго предимство е, че може да визуализира и съответни функционалности, което определено е едно пълноценно представяне.

 Мащабното заснемане има съществено значение, ако ще се заснемат мебели. Дори размерите да са упоменати в описанието на продукта, винаги съществува опасност, купувачът да не успее да ги съобрази с действителността. Би било от полза да се включат визуални знаци, като чифт обувки или картина на заден план, за да се посочи колко голяма е мебелната част.

Продуктова фотография за мебели

Photo: http://www.trendhunter.com

Групиране на подобни мебели или части от обзавеждането винаги допълват основния обект и разширяват въображението на потребителите. Освен това от маркетингова гледна точка отделните части могат да отвеждат към различна секция от уебсайта, да показват допълнителна информация или дори да препращат към видеоклипове, демонстриращи отличителни опции и функционалности на основния продукт.

Продуктова фотография за мебели

Photo: https://www.alibaba.com

Всички мебели имат история за разказване. Въпроса, на който фотографът трябва да даде отговор е как да разкаже по- добра история. Постигане на последователност, създаване на емоция и усещане за всеки кадър,  чрез лайфстайл фотографията ще осигури възможност на потенциалните клиенти веднага да разберат какво се предлага и каква роля ще изиграе съответния продукт в техния живот.

Продуктова фотография за мебели

Стайлинг

Художественият, интериорен подход е стратегически важен в една композиция за заснемане на мебели. Необходимо е да се постигне баланс между цветовете, водещите линии, дълбочината и пространството. Независимо дали обект на заснемане ще бъдат мебели с ярки цветове или неутрални тонове, пространството наоколо и отделните елементи, заедно трябва да акцентират върху основния продукт, показвайки го в най – добра светлина. Цветовата палитра е от ключово значение, затова си струва предварително да се формулира план, какъв цветен реквизит или фонове ще се използват.

За постигане на прецизен стайлинг за вътрешна фотография е добре да се прецени, дали да се добавят декоративни елементи? Дали цветът и текстурата работят добре? Претрупано ли е или е твърде празно? 

 Основната цел е пространството да изглежда естествено. Професионалистите препоръчват да се използва колкото може по- малко естествена светлина. Да се избягва директна слънчева светлина, ако снимките се правят отвън или точно до прозорец, тъй като светлината ще създава тежки сенки.

Най- добри резултати се постигат с контролирано осветление и в студио. Изкуствената светлина се регулира и може да бъде по- мека. С помощта на дифузори светлината се разпръсква. Ще липсват нежелани и смущаващи кадъра сенки. Чрез рефлектор всички части от обекта ще бъдат еднакво осветени.

 

Как се създава дълбочина? Подходящи настройки.

 След като сцената за кадъра е оформена, е нужно да се обърне внимание  на отделните декоративни елементи и тяхното влияние. Дали те разсейват вниманието от основния обект?  Накъде отива погледа? 

Например, ако нещо изпъква в рамката на преден план, това би било твърде разсейващо. Получава се, в случай че цветът е твърде ярък или друг декоративен елемент е на фокус. Настройката на блендата трябва да е в съответствие с основния обект, за да се получи ясен образ.

За интериорни снимки е дефиниран обхват на бленда между f/8 до f/16. Но винаги може  да се използва и различен отвор на бленда / f-stop, стига да допринася за създаване на желаната дълбочина и основния акцент да е на фокус.

Широкоъгълният обектив е задължителен в интериорната фотография, особено при заснемане на сцена с цяла стая, където се цели да се акцентира конкретна мебел. Подходящото фокусно разстояние е в границите на 16- 24 мм за фул фрейм форматни камери  и  еквивалентно, около 10-16 мм за кроп сензор.

Изборът на подходящи обективи не винаги е лесен, но основният обектив, като например 24 мм или 50 мм, ще работи добре при заснемане на мебели. Предимството е, че при достатъчно възможност за движение около и до обекта, такъв тип обективи ще осигуряват най- високо качество и най-ясен детайл.

Дългите размери на мебелите, съчетани с дълго фокусно разстояние, ще изискват възможно най- малкия  отвор на блендата,  който евентуално можете да използвате. Снимането с малка бленда спомага за улавяне на всички детайли на продукта, което е предимство за електронната търговия и най-вече при наличие на функция за увеличение на снимката в онлайн магазин.

 

За да се подобри крайния резултат, софтуерът за редактиране на снимки е задължителен

За разлика от jpeg, които e компресиран формат, RAW файловете съдържат всички данни, които заснемаме. Това позволява по –фина и качествена обработка.

Всеки етап от цялостния процес на заснемане на интериор и мебели, от самото планиране, до  ретуширането, трябва да придава естественост, да улавя детайли и да презентира средата и начина на приложение, на конкретните обекти.