В днешно време все повече хора търсят най- подходящата камера за продуктова фотография и се налага да се съобразяват с много характеристики. Всъщност целта на продуктовата фотография е елементарна – да направим онези кадри, които ще продават. Но дали изпълнението е чак толкова лесно? Уви, нещата не са толкова обикновени.
Когато става въпрос за заснемане на продукти предназначени за онлайн магазин продуктовите кадри най- често се заснемат в студио. За такива в контекста или начин на живот, които демонстрират функционалност, приложение и показват на зрителя как продукта би се вписал в ежедневието им, фотографите подбират подходящи сцени и навън.
Постигането обаче на динамични и интересни снимки, представящи продуктите в реална среда може да бъде предизвикателство. Например, ако продавате спортни стоки от типа на кану, сноуборд, сърф, планински байкове, оборудване за катерене, облекло и аксесоари към всички тях имате нужда от живи, екшън кадри, които да добавят стойност към продуктите ви.
Снимка: applianceretailer.com.au
На потребителите ще им бъде много по- интересно да видят някой, който се изкачва по скали, сърфира, спуска се със сноуборд или преминава с кану през бързеите на река.
Снимка: www.gopro.com
Накарайте вашия продукт да оживее. Покажете на потребителите истинския му свят. По този начин не само ще демонстрирате основното предназначение на продукта, но ще въздействате и на аудиторията, като ѝ създадете емоционално изживяване.
Днес, посетителите на целевата страница търсят незабавно удовлетворение, не само снимки на бял фон, 360- градусово завъртане или дигитални модификации. А най-добрият начин да увеличите онлайн продажбите си е като демонстрирате продукта в естествена среда и в движение.
Снимка: aliexpress.com
За заснемане на такъв тип кадри са необходимите не само умения, изисква се скъпоструваща техника и опит. Условията при екстремните преживявания от друга страна не винаги дават възможност на фотографа да улови точния момент или не му позволяват да бъде на рискови мета с цялото това оборудване. Именно в такива ситуации екшън камерата се вписва най- добре.
Какво е екшън камера?
Екшън камерата е компактна, доста удобна цифрови камера, с широкоъгълен обектив. Името само по себе си насочва към предназначението ѝ – динамика, движение, действие.
Подходяща е за:
- заснемане на дейности на открито, в движение или при високи скорости.
- позволява реализирането на ефектни снимки от необикновени гледни точки в момента на извършване на самото действие.
Как работи и къде се прилага?
В днешно време екшън камерите са доста мощни и могат да записват висококачествени видеоклипове, както и да направят зашеметяващи снимки във всякакъв тип динамична среда. Впечатляващи, бързи планински спускания със сноуборд. Завладяващи моменти на сърфисти плъзгащи се през огромни вълни.
Снимка: business2community.com
Спиращи дъха панорамни изгледи по време на катерене или обиколка с планински байк.
Снимка: instagram_@coberschneider
Екшън камерата е силно атрактивен и любим аксесоар за приключенска фотография. Ако попитате парапланеристите, сърфистите, сноубордистите или мотоциклетистите те ще ви кажат, че екшън камерата е супер удобна, заради мобилността си, малкия си формат, издръжливостта и всички онези нестандартни гледни точки, от които с удоволствие биха се възползвали, за да създадат вълнуващи кадри.
Поради по- малкия размер и по- малкото тегло в сравнение с нормалната камера, повечето екшън камери могат да се монтират почти навсякъде – към каски, към дръжката на мотор, на сърфа, на въдицата, към ръката или да се закрепят на статив за запис на живо.
В света на влогърите екшън камерите са ценени, заради възможността с тях да се направят страхотни видеа. Почти всички екшън камери поддържат запис на 4K видео. Екшън камерата от висок клас може да записва 4K със скорост до 60 кадъра в секунда, което предполага възпроизвеждане на изключително ясни и изчистени видеоклипове.
А новият GoPro Hero 9 Black дори е още по- мощен. Един от малкото, който може да заснеме 5K видео, благодарение на нов 23.MP сензор и който има способността да улавя отлично детайли.
Снимка: www.chandimarket.gr
Разбира се, безценното предимство на екшън камерите е възможността зрителя да влезе в перспективата на фотографа. Точно онази магия, чрез която да погледне през очите на героя. Да се окаже в центъра на действието, в екшъна, което да му даде усещане за реалност и моментално да събуди множество емоции.
За разлика от другите камери, екшън камерите имат допълнителни слоеве на защита на обектива и тялото. Здравият и водоустойчив корпус позволява на екшън камерата да издържа на екстремни условия.
Тъй като потребителите обикновено се движат, скачат, катерят, когато снимат с екшън камера, камерата трябва да е устойчива на разклащане. Затова и производителите проектират своите модели с отлична стабилизация на изображението и видеото, което като се замислим се постига доста по- трудно при DSLR- те.
И ако правим сравнителна характеристика, то в сравнение с един DSLR, екшън камерата е много по- малка и лека, а това я прави особено мобилна и лесно преносима.
Може ли екшън камерата да се използва за продуктова фотография и защо?
Като цяло продуктовата фотография в традиционната си форма предполага камера с висока разделителна способност, със специално подбрани за целта обективи, ръчно регулиране на фокуса и подходяща среда, която да позволява контрол върху осветлението, като студио например. И тук възниква въпросът колко подходяща е екшън камерата в продуктовата фотография и за какво?
Да кажем, че сте търговец на риболовни принадлежности. В онлайн магазина и сайта ви със сигурност вече присъстват стандартните продуктови изображения и визуално съдържание, което доставя достатъчно подробна информация на потребителите.
Но, ако искате да сте актуални и да привлечете допълнителен интерес може да подсилите всичко това, като заснемете реални риболовни моменти с част от оборудването или добавите видео. Ако го направите, може да се сдобиете със страхотни кадри, с които да накарате потребителите да изживеят момента и да потърсят продуктите, които сте включили.
Снимка: https://www.clicklikethis.com
Тежката DSLR камера и допълнителната екипировка са обемисти и неудобни за екстремни снимки. Трудно се носят и не могат да се местят лесно.
Подобряването на стабилизацията без статив или друго оборудване прави настройките сложни за работа. И дори DSLR камерата да предлага превъзходен видео режими, той едва ли ще може да се сравни с възможностите на екшън камерата в такава среда.
В крайна сметка всичко зависи от това, какво искате да заснемете. Важно е да сте наясно, че действието продава, а екшън камерата е изключително удобна за епични кадри, в които да демонстрирате продукта в движение, да представите аксесоарите към него и в същото време да накарате зрителя да се слее с обстановката.
Това определено ще пробуди вниманието му и ще го накара да се запита каква би била емоцията, ако в момента е на това място, точно в тази среда, с този продукт или с това оборудване.
Снимка: www.gopro.com
Тази категория продуктови изображения се вписват изключително подобаващо в социалните мрежи и със сигурност биха подсилили интереса на аудиторията.
Снимка: cnet.com
Когато трябва да снимате продукт под вода и не разполагате с достатъчен бюджет за подходяща камера с калъф за гмуркане или специален аквариум може да инвестирате в екшън камера.
Още нещо, което задължително трябва да споменем, когато става въпрос за екшън камери е, че те се предлагат с ултра широкоъгълни обективи от вида „Fish- Eye“ / рибешко око, което не е особено подходящо за неподвижната продуктова фотография.
Има моменти, когато широкоъгълните обективи са предимство, но за повечето ситуации този обектив просто би допринесъл за появата на оптични изкривявания. Такава перспектива е най- ефективно да се използва в пейзажни сцени, когато искате да подчертаете атмосферата и средата на приложение на вашия продукт. Ако предлагате туристическо оборудване, например.
Снимка: www.gopro.com
Редно е да помислим и за други недостатъци на екшън камерите, които са в противовес с продуктовата фотография, като много малкия ѝ обектив, например. В това отношение екшън камерата трудно би се конкурирала с пълнокадров DSLR с подходящ обектив към него.
В продуктовата фотография гъвкавостта на работа с блендата и контрола ѝ предоставят основна роля за визуални ефекти. Екшън камерите от своя страна все още не предлагат това удобство, а малко от тях позволяват адекватни ръчни настройки за чувствителност. Така че, ако искате ефект на замъгляване или ефект боке във вашите продуктови изображения, екшън камерата не е решение.
В заключение можем да обобщим, че добрата екшън камера предлага разнообразни функции, които да ви помогнат да допълните визуалното съдържание на продуктовото си портфолио. Динамичните изображения и вълнуващите видеа със сигурност ще повлияят на интереса на потребителите, с което могат да акумулират и нова аудитория, съответно да повишат рейтинга и продажбите ви.