Може ли да се използва екшън камера за продуктова фотография?

В днешно време все повече хора търсят най- подходящата камера за продуктова фотография и се налага да се съобразяват с много характеристики. Всъщност целта на продуктовата фотография е елементарна – да направим онези кадри, които ще продават. Но дали изпълнението е чак толкова лесно? Уви, нещата не са толкова обикновени.

Когато става въпрос за заснемане на продукти предназначени за онлайн магазин продуктовите кадри най- често се заснемат в студио. За такива в контекста или начин на живот, които демонстрират функционалност, приложение и показват на зрителя как продукта би се вписал в ежедневието им, фотографите подбират подходящи сцени и навън.

Постигането обаче на динамични и интересни снимки, представящи продуктите в реална среда може да бъде предизвикателство. Например, ако продавате спортни стоки от типа на кану, сноуборд, сърф, планински байкове, оборудване за катерене, облекло и аксесоари към всички тях имате нужда от живи, екшън кадри, които да добавят стойност към продуктите ви. 

Може ли да се използва екшън камера за продуктова фотография?

Снимка: applianceretailer.com.au

На потребителите ще им бъде много по- интересно да видят някой, който се изкачва по скали, сърфира,  спуска се със сноуборд или преминава с кану през бързеите на река. 

Може ли да се използва екшън камера за продуктова фотография?

Снимка: www.gopro.com

Накарайте вашия продукт да оживее. Покажете на потребителите истинския му свят. По този начин не само ще демонстрирате основното предназначение на продукта, но ще въздействате и на аудиторията, като ѝ създадете емоционално изживяване.

Днес, посетителите на целевата страница търсят незабавно удовлетворение,  не само снимки на бял фон, 360- градусово завъртане или дигитални модификации. А най-добрият начин да увеличите онлайн продажбите си е като демонстрирате продукта в естествена среда и в движение.

Може ли да се използва екшън камера за продуктова фотография?

Снимка: aliexpress.com

За заснемане на такъв тип кадри са необходимите не само умения, изисква се скъпоструваща техника и опит. Условията при екстремните преживявания от друга страна не винаги дават възможност на фотографа да улови точния момент или не му позволяват да бъде на рискови мета с цялото това оборудване. Именно в такива ситуации екшън камерата се вписва най- добре.

Какво е екшън камера?

Екшън камерата е компактна, доста удобна цифрови камера, с широкоъгълен обектив. Името само по себе си насочва към предназначението ѝ – динамика,  движение, действие. 

Подходяща е за:

  • заснемане на дейности на открито, в движение или при високи скорости.
  • позволява реализирането на ефектни снимки от необикновени гледни точки в момента на извършване на самото действие.

Как работи и къде се прилага?

В днешно време екшън камерите са доста мощни и могат да записват висококачествени видеоклипове, както и да направят зашеметяващи снимки във всякакъв тип динамична среда. Впечатляващи, бързи планински спускания със сноуборд. Завладяващи моменти на сърфисти плъзгащи се през огромни вълни. 

Може ли да се използва екшън камера за продуктова фотография?

Снимка: business2community.com

Спиращи дъха панорамни изгледи по време на катерене или обиколка с планински байк. 

Може ли да се използва екшън камера за продуктова фотография?

Снимка: instagram_@coberschneider

Екшън камерата е силно атрактивен и любим аксесоар за приключенска фотография. Ако попитате парапланеристите, сърфистите, сноубордистите или мотоциклетистите те ще ви кажат, че екшън камерата е супер удобна, заради мобилността си, малкия си формат, издръжливостта и всички онези нестандартни гледни точки, от които с удоволствие биха се възползвали, за да създадат вълнуващи кадри. 

Поради по- малкия размер и по- малкото тегло в сравнение с нормалната камера, повечето екшън камери могат да се монтират почти навсякъде – към каски, към дръжката на мотор, на сърфа, на въдицата, към ръката или да се закрепят на статив за запис на живо. 

В света на влогърите екшън камерите са ценени, заради възможността с тях да се направят страхотни видеа. Почти всички екшън камери поддържат запис на 4K видео. Екшън камерата от висок клас може да записва 4K със скорост до 60 кадъра в секунда, което предполага възпроизвеждане  на изключително ясни и изчистени видеоклипове.

А новият GoPro Hero 9 Black дори е още по- мощен. Един от малкото, който може да заснеме 5K видео, благодарение на нов 23.MP сензор и който има способността да улавя отлично детайли.

Може ли да се използва екшън камера за продуктова фотография?

Снимка: www.chandimarket.gr

Разбира се, безценното предимство на екшън камерите е възможността зрителя да влезе в перспективата на фотографа. Точно онази магия, чрез която да погледне през очите на героя. Да се окаже в центъра на действието, в екшъна, което да му даде усещане за реалност и моментално да събуди множество емоции.

За разлика от другите камери, екшън камерите имат допълнителни слоеве на защита на обектива и тялото.  Здравият и водоустойчив корпус позволява на екшън камерата да издържа на екстремни условия.

Тъй като потребителите обикновено се движат, скачат, катерят, когато снимат с екшън камера, камерата трябва да е устойчива на разклащане. Затова и производителите  проектират своите модели с отлична стабилизация на изображението и видеото, което като се замислим се постига доста по- трудно при DSLR- те.

И ако правим сравнителна характеристика, то в сравнение с един DSLR, екшън камерата е много по- малка и лека, а това я прави особено мобилна и лесно преносима.

Може ли екшън камерата да се използва за продуктова фотография и защо?

Като цяло продуктовата фотография в традиционната си форма предполага камера с висока разделителна способност, със специално подбрани за целта  обективи, ръчно регулиране на фокуса и подходяща среда, която да позволява контрол върху осветлението, като студио например. И тук възниква въпросът колко подходяща е екшън камерата в продуктовата фотография и за какво?

Да кажем, че сте търговец на риболовни принадлежности. В онлайн магазина и сайта ви със сигурност вече присъстват стандартните продуктови изображения и визуално съдържание, което доставя достатъчно подробна информация на потребителите. 

Но, ако искате да сте актуални и да привлечете допълнителен интерес може да подсилите всичко това, като заснемете реални риболовни моменти с част от оборудването или добавите видео. Ако го направите, може да се сдобиете със страхотни кадри, с които да накарате потребителите да изживеят момента и да потърсят продуктите, които сте включили.

Може ли да се използва екшън камера за продуктова фотография?

Снимка: https://www.clicklikethis.com

Тежката DSLR камера и допълнителната екипировка са обемисти и неудобни за екстремни снимки. Трудно се носят и не могат да се местят лесно. 

Подобряването на стабилизацията без статив или друго оборудване прави настройките сложни за работа. И дори DSLR камерата да предлага превъзходен видео режими, той едва ли ще може да се сравни с възможностите на екшън камерата в такава среда.

В крайна сметка всичко зависи от това, какво искате да заснемете. Важно е да сте наясно, че действието продава, а екшън камерата е изключително удобна за епични кадри, в които да демонстрирате продукта в движение, да представите аксесоарите към него и в същото време да накарате зрителя да се слее с обстановката. 

Това определено ще пробуди вниманието му и ще го накара да се запита каква би била емоцията, ако в момента е на това място, точно в тази среда, с този продукт или с това оборудване.

Може ли да се използва екшън камера за продуктова фотография?

Снимка: www.gopro.com

Тази категория продуктови изображения се вписват изключително подобаващо в социалните мрежи и със сигурност биха подсилили интереса на аудиторията.

Може ли да се използва екшън камера за продуктова фотография?

Снимка: cnet.com

Когато трябва да снимате продукт под вода и не разполагате с достатъчен  бюджет за подходяща камера с калъф за гмуркане или специален аквариум може да инвестирате в екшън камера. 

Още нещо, което задължително трябва да споменем, когато става въпрос за екшън камери е, че те се предлагат с ултра широкоъгълни обективи от вида „Fish- Eye“ / рибешко око, което не е особено подходящо за неподвижната продуктова фотография. 

Има моменти, когато широкоъгълните обективи са предимство, но за повечето ситуации този обектив просто би допринесъл за появата на оптични изкривявания. Такава перспектива е най- ефективно да се използва в пейзажни сцени, когато искате да подчертаете атмосферата и средата на приложение на вашия продукт. Ако предлагате туристическо оборудване, например.

Може ли да се използва екшън камера за продуктова фотография?

Снимка: www.gopro.com

Редно е да помислим и за други недостатъци на екшън камерите, които са в противовес с продуктовата фотография,  като много малкия ѝ обектив, например. В това отношение екшън камерата трудно би се конкурирала с пълнокадров DSLR с подходящ обектив към него.

В продуктовата фотография гъвкавостта на работа с блендата и контрола ѝ предоставят основна роля за визуални ефекти. Екшън камерите от своя страна все още не предлагат това удобство, а малко от тях позволяват адекватни ръчни настройки за чувствителност. Така че, ако искате ефект на замъгляване или ефект боке във вашите продуктови изображения, екшън камерата не е решение.

В заключение можем да обобщим, че добрата екшън камера предлага разнообразни функции, които да ви помогнат да допълните визуалното съдържание на продуктовото си портфолио. Динамичните изображения и вълнуващите видеа със сигурност ще повлияят на интереса на потребителите, с което могат да акумулират и нова аудитория, съответно да повишат рейтинга и продажбите ви.