Фоторетушът при продуктовата фотография

Улавянето на завладяващи продуктови изображения започва със заснемане на продукта, но за усъвършенстването и подчертаването му е необходимо допълнително редактиране. Техниката за финално редактиране,  която използват фотографите се нарича ретуш.

Какво представлява ретушът при продуктовата фотография? 

За да направим снимката по-естествена и реалистична е необходимо да нанесем  някакви промени във визуалните обекти, чрез манипулация на изображението, с която да подобрим снимките на продукти. Това могат да бъдат корекции в цвета на фона, формата на продукта, размера, текстурата, премахване на петна, омекотяване или изостряне на ръбове и т.н. 

Като част от постпродукцията, с ретуша се оформят онези финални щрихи, с които продуктовите кадри ще представят всички съществени характеристики и детайли на продукта. Професионално редактираната продуктова фотография цели да привлече вниманието на потенциалните клиенти и да успее да задоволи потребителските стандарти. 

Висококачествените снимки на продукти днес, буквално продават. Първото нещо, което клиента вижда онлайн е изображението, допълнено с няколко думи за заглавие, кратко описание на продукта и цена. Следвайки тази логика най- качествени снимки и визуално добре представените продукти ще са и най-интересни сред зрителската аудитория. 

Ето защо, фоторетушът е ключова стъпка в целия процес при продуктовата фотография.

За да се постигне съвършенство в ретурширането се използват различни инструменти на дигитални софтуери за обработка, с помощта на които се извършват някои корекции в заснетите RAW файлове. Корекциите варират в зависимост от това, какво е необходимо да се промени. 

Ретуширането на продукти изисква нещо повече от корекции на цветовете, белия баланс и експозицията. За да се даде възможност на потенциалните клиенти да  изследват всеки сантиметър от продукта, да оценят текстурата, да видят всички онези фини детайли, професионалистите, специализирани в продуктова фотография отделят много внимание за създаване на цялостен, стойностен резултат в рамките само на едно  изображение, 

То от своя страна идеално визуализира конкретния продукт и в същото време съответства на усещанията на неговите потенциални потребители.

Как се ретушират продуктови изображения за най- голямо въздействие?

Фазата на ретуша при продуктовата фотография е добре да бъде минимална. Обикновено професионалистите са гъвкави в това отношение и подготвят целият процес още в самото начало – подходящо осветление, оптимална композиция и стайлинг. Това им спестява време, а и по- лесно могат да реагират, изпълнявайки  желаните от арт директорите промени.

Независимо от всичко, всеки професионален фотограф завършва работата си с премахване на несъвършенствата и коригиране на изображенията, за да ги превърне в подходящо визуално съдържание,  което ще продава. 

За да добиете повече представа ние ще ви представим едни от най-често извършваните манипулации в процеса на ретуширане при продуктовата фотография.

Премахване и смяна на фона

Обикновено в тази фаза продуктът се изрязва от първоначалния му фон и се поставя на желания нов, постоянен фон. Фонът е важен, както за представянето на продукта, така и за последователността в уеб дизайна, за печатната реклама, за социалните медии и т.н. 

Фоторетушът при продуктовата фотография

Професионалните ретушьори умеят да разширяват фоновете и да създават фонове от нулата. За нуждите на електронните магазини, изрязаният продукт може да бъде лесно добавен на бял фон, докато стилизираният фон може да бъде безупречно допълнение за лайфстайл кадър или подходяща разработка за реклама. 

Фоторетушът при продуктовата фотография

Фоторетушът при продуктовата фотография

Разбира се, добавянето на ефекти с ретуш е резултатен начин за усъвършенстване на продуктовото изображение. Например, сенките стимулират възприятието и ще помогнат  продукта да изглежда по-естествено, по-изискано и професионално, а в някои случаи ще подсили драматизма на кадъра. 

Падащите сенки и замъглени форми допринасят за създаване на дълбочина. От друга страна за запазване на реалистичния вид на предмети със стъклена повърхност може да се направи корекция, като се добавят отражения.

Фоторетушът при продуктовата фотография

Снимка: warbyparker.com

Предназначението на ретуша при продуктовата фотография е свързано най-вече с премахване на разсейването и подчертаване на силните, естествени характеристики на предмета.

Подобряване на формата – маскиране и регулиране на ръбовете, заличаване на несъвършенства, намаляване на шума

Колкото и добре да е планиран и изпълнен един продуктов кадър, той винаги ще има нужда от малко ретуширане, за да достигне пълния си потенциал. След като характеристиките, които придават уникалност на съответния продукт са идентифицирани, открояването им и подобряването на целия кадър, зависи изцяло от ретуша. 

Важно е да се премахнат всички несъвършенства, които могат да разсеят погледа на зрителя – прашинки, власинки, драскотини, петна, неравности, бръчки по дрехите, груби ръбове по чантите и обувките. Правите линии, плавните извивки, естествената текстура, симетрията,  привличат вниманието и имат способността да издигнат продукта на по-комерсиално ниво.

Прецезиране на детайлите

Когато се ретушират продукти, естествените форми, текстури, точните цветове трябва да бъдат детайлни и реалистично предадени. Драстичните промени и корекции не са желателни.

Една от най-ефективните техники в професионалния ретуш, която отличава продуктовите изображения и обръща особено внимание на детайла е „Честотното разделяне“. В основни линии редакцията се състои в отделно коригиране на цвета и текстурата, което цели обекта да изглежда максимално естествено и гарантира пълен контрол и гъвкавост върху детайлите и цвета. 

Умелото използване на честотното разделяне може да помогне и с проблемни зони, като тъмни сенки, неравномерни отблясъци, изглаждане на светли и тъмни зони, както и да омекотява обекта, без да влошава текстурата. 

„Dodge & Burn“ – избягване и изгаряне

Термините „избягване и изгаряне“ се отнасят до техниката за контролиране на експозицията на избрани области от изображението. Обикновено се прилагат коригиращи маски, за да се изсветли (избяга) определена зона и да се потъмни (изгори) друга, нуждаеща се от съответната корекция. 

Целта на тази техника за ретуширане е да се създаде максимално добър композиционен баланс между различните елементи в продуктовия кадър, като в същото време се подчертае основният продукт.

Креативно ретуширане на продуктови изображения

Креативното ретуширане е насочено за целите най-вече на проекти, плод на комерсиалната и рекламна фотография. То включва множество творчески решения за манипулиране на продуктовите изображения, с които се търсят максимални резултати, вариращи от продуктови снимки за каталози и онлайн съдържание до пълноценни манипулации на изображения и креативно ретуширане за рекламни кампании. 

Фоторетушът при продуктовата фотография

Снимка: Alexei Maletsky

Обикновено елементите, частите или етапите от историята се заснемат по отделно, независимо от сложността. Например, пръски, падащи обекти, прахови експлозии, изливане на течности се снимат отделно от основния продукт. След това, чрез старателно ретуширане се оформят и съединяват „пришиват“, работи се по допълване на характеристиките на всеки детайл итака се постига наистина високо качество.

За да се потопим още по- дълбоко в света на ретуша и професионалната продуктова фотография, избрахме да ви покажем нещо наистина забележително.

Според Digital Art That Rocks™, в комерсиалната рекламна фотография постпродукцията е съществена част от процеса на създаване на изображение. Висококачественото ретуширане и творческото композиране са също толкова важни, колкото и качественото заснемане на снимачната площадка. 

Това е подтикнало, основателят на Digital Art That Rocks™, Брайън Роджърс – младши да се специализира  в продуктовата и архитектурна фотография, с акцент върху постпродукционния процес.

„Като визуален художник прекарах години в развиване на уменията си за фотография и ретуширане. По пътя създадох свои собствени процеси и техники за ретуширане. Всичко това ми даде основа да предлагам на клиентите си възможно най-добрите търговски изображения и ми позволи да изградя солидна репутация.” – споделя Брайън Роджърс – младши, Комерсиален фотограф и дигитален художник. 

Какво разказва Брайън за своя „Пътешественик на времето“ – драматичен  кадър на часовник 

„На пръв поглед този кадър може да изглежда обикновен. Въпреки това, снимането на продукт от такъв близък план, под такъв голям ъгъл изисква допълнителни умения на снимачната площадка и в постпродукцията. Всъщност е почти невъзможно продукт да бъде фокусиран напълно отпред назад и всичко това да се случи само в един кадър.

   Фоторетушът при продуктовата фотография

Снимка: Brian Rodgers Jr. 

Крайното изображение е комбинация от близо 50 изображения за постигане на хиперфокус в целия продукт.“

Фоторетушът при продуктовата фотография

Снимка: Brian Rodgers Jr. 

И ако си мислите, че това изглежда сложно, вижте „Композиционния автомобилен герой“, който е предназначен за търговски цели.

„За това конкретно съставно изображение, спечелих допълнителна награда от Американската федерация по реклама.“ – казва фотографът.

Фоторетушът при продуктовата фотография

Снимка: Brian Rodgers Jr. 

„Този тип изображение изисква много работа, както при планирането, така и при производството. Започнах със снимане на мобилен кухненски модул на място в контролирана среда, използвайки студийни стробоскопи и осветявайки всеки аспект на превозното средство. 

Фоторетушът при продуктовата фотография

Снимка: Brian Rodgers Jr. 

След като направих всички необходими рамки ги композирах в едно сплотено ретуширано превозно средство, на бял фон, като самостоятелно изображение на продукт. Вече разполагах с основно изображение на превозното средство,  така че снимах главния готвач и други елементи, за да създам лице на цяла кампания за тази продуктова линия.“

Това наистина е много работа, която ни разкрива визуалната магия на ретуша при продуктовата фотография. Затова и всеки бизнес, който оперира онлайн се нуждае от страхотна продуктова фотография, с която да подобри имиджа на своя бранд и да спечели своите потребители.