Как да разпознаем добрият продуктов фотограф?
Как да разпознаем добрият продуктов фотограф?

Продуктовата фотография става все по-значима в наши дни, защото в повечето случаи подходящите снимки означават продажби. Нещо повече, за да са доволни клиентите, информацията за онлайн продуктите трябва да бъде надеждна. 

Визуалното съдържание, отговарящо на очакванията е предпоставка за печелене на доверие и лоялност към марката. Привлекателните изображения придават индивидуалност и стойност.

Затова всеки стартиращ или развиващ се бизнес онлайн има нужда от професионална продуктова фотография. Това е инвестиция с голямо предимство за цялостния облик и имиджа на бизнеса, както и чудесен начин за открояване сред конкуренцията.

Снимките с търговска цел са предназначени да популяризират продукти и затова трябва да бъдат креативни, невероятно детайлни, да показват продукта в неговата цялост и да имат силата да го свържат с потенциалните потребители. 

Добрият продуктов фотограф има умения, разполага с необходимата техника, знае как да подчертае предимствата на продукта и да го накара да се откроява. Затова никога не подценявайте представянето на собствената си продуктова гама.  

Подходете отговорно и наемете продуктов фотограф, който ще може да ви изготви професионални снимки за онлайн магазин. 

Какво трябва да знаете, когато обмисляте перспективата да наемете продуктов фотограф?

Целият процес при избора на добър продуктов фотограф е комплексен, тъй като : 

  • Зависи от дейността ви 
  • Зависи от вида на продукта / продуктите, които предлагате. 
  • Зависи от местонахождението ви
  • Зависи от подхода и маркетинговата ви стратегия
  • Зависи от квалификацията на фотографа, професионалният му опит

Ето защо е важно да наемете подходящия човек. Особено, ако това ви се случва за първи път.

Сигурно вече знаете, че с висококачествено визуално съдържание имате шанс да получите видимост и да повишите осведомеността за бранда си. Ето ви едно основание, защо комерсиалната страна на снимките трябва да е изпипана до съвършенство. 

Подходящите продуктови изображения са средството, което ще ви помогне да привлечете клиенти и директно ще стимулира продажбите. Ще са нужни няколко типа рекламни снимки, които представят продукта, същевременно съответстват на фирмената идентичност и ще са от полза за всяка част от маркетинговия микс.

Ето и няколко примера –

Кадър заснет в студио. Подходящ е за сайт и реклама.

Как да разпознаем добрият продуктов фотограф?

Снимка: resultsimagery.com

Кадри реализирани на специално подбрани за целта места – външна локация. Представят продукта в реална среда.

В помещение

Как да разпознаем добрият продуктов фотограф?

Снимка: resultsimagery.com

И навън

Как да разпознаем добрият продуктов фотограф?

Снимка: resultsimagery.com

Изображенията свързани с начина на живот са подходящи за сайт, социални медии, реклама.

Разбира се, това може да се окаже скъпа услуга. Но, ако се замислим,  непрофесионалните визуализации могат да съсипят целия ви бизнес. Погледнато от друга страна, обаче инвестицията ви в правилния продуктов фотограф може да издигне бизнеса ви на друго ниво.

Какви умения и опит трябва да търсите, когато избирате продуктов фотограф?

Всеки има различни умения и опит. За специализирана продуктова фотография ви трябва човек, който познава тенденциите, има усещане за рационализиране на композицията,  способност да балансира осветлението с идентичността на продукта. Подходът на представянето на продукта е ключов.

В този кадър виждаме, как фотографът е проектирал и уловил перфектната светлина, която създава цялата магия на сцената. 

Как да разпознаем добрият продуктов фотограф?

Снимка: esteelauder

Докато в следващите снимки се натъкваме на важни технически пропуски и можем да сме категорични в мнението си, че това не са професионално заснети изображения.

В този случай идеята е оригинална, но може да се поработи по композицията, светлината и пост продукцията.

Как да разпознаем добрият продуктов фотограф?

Снимка: togetherjournal

А това е типичен пример за претрупване на сцената. Липсва цялостна хармония в стилизирането и подредбата. Но все пак кадърът има потенциал. Може да е полезен за популяризиране на продукта сред потребителите в социалните мрежи, като обратна връзка от доволен притежател на конкретния продукт.

Как да разпознаем добрият продуктов фотограф?

Снимка: askmewhats.com

Друга много важна индикация, на която да обърнете внимание, когато търсите продуктов фотограф е оборудването. Специалистът в продуктовата фотография трябва да разполага с модерно оборудване, подходящо за създаване, както на висококачествени статични изображения, така и на интерактивни, динамични такива. 

 

Например 360- градусови въртящи се изображения. Завъртането, високата разделителна способност и възможността за мащабиране на продуктите, подобрява разбирането на клиентите за продукта и влияе на решението им за покупка.

Вашият бъдещ  фотограф трябва да е прецизен. Да контролира целия процес по подготовката и заснемането. Да следи за качеството. Да е добър с допълнителната обработка, пост продукцията и монтажите. 

Един експерт ще предложи идеи, които да уловят детайлите на продукта ви, да подчертаят характеристиките и функциите му, като в същото време ще създаде последователност и ще съвмести изображенията със стила на брандиране на бизнеса.

В много случаи хората са скептични към ролята на фотографа, но с двата примера по- долу се надяваме да опровергаем този скептицизъм.

Как да разпознаем добрият продуктов фотограф?

Снимка: craftginclub.co.uk

Как да разпознаем добрият продуктов фотограф?

Снимка: coconut-couture.co.uk

Как да се уверите, че това е правилният фотограф за вашата продуктова фотография ?

Всеки собственик на бизнес, който е приел идеята да наеме професионален продуктов фотограф първо трябва добре да разбира бранда си, да познава аудиторията и да е наясно какви и колко изображения ще са му нужни, как и къде ще ги използва.

След това може да направи проучване според нуждите си и да подбере няколко фото студия или продуктови фотографи на свободна практика. Да се запознае подробно с работата им до момента. Да разгледа реализирани проекти.

Ето и няколко насочващи въпроса, които могат да бъдат от полза:

  • Изпъкват ли снимките? 
  • Как въздействат? 
  • Резонират ли с дадена емоция? 
  • Привличат ли вниманието с нещо интересно или различно?

Следва да обмисли дали стила, който вижда съответства на бранда. Да прочете отзиви от предишни клиенти. Да наблегне на мнения с подобни продукти или от същия бранш.  Да прегледа подробности свързани с техническото оборудване, наличието на стилисти и възможности за заснемане извън студио. Да избере няколко изображения, като примерни. 

Портфолиата на тези от кандидатите, които  взаимодействат с настройките, вижданията и нуждите на бранда ще се откроят. 

Тогава вече сте готови да преминете към следваща стъпка  – попълване на формуляр и отправяне на запитване. Опитайте да предоставите максимално подробна информация за продуктовите изображения, които ще ви трябват.  Посочете големината на продукта си. 

Някои продукти се нуждаят от допълнително оборудване или пренасяне със специализирана техника. Дайте насоки за размерите, допълнителни аксесоари, които са в комплект или различните видове, с които ще се групира основния продукт.

Имайте предвид, че продуктовите снимките на бял фон се различават ценово от комерсиалните, стилизирани изображения или тези с персонализирани сцени на живот, с включени модели. Ако не сте наясно с всички детайли, посочете че се нуждаете от експертно мнение и допълнителна информация.

Професионализмът на един продуктов фотограф ще проличи още в началото, с първия контакт и комуникацията отправена към вас. Бързият отговор и подробната оферта винаги са плюс.

Сравнете цените между различните предложения, които сте получили. Ако има големи разлики, установете причината за това с допълнителни разговори. Обърнете особено внимание на цялостното лицензиране на изображенията, защото ако нямате необходимите права върху продуктовите изображения не може да ги използвате с рекламни цели.

В случай, че имате ограничен график или ограничен бюджет, уведомете потенциалния кандидат предварително.

Може да организирате предварителна среща. Със сигурност ще е от полза и за двете страни. Фотографът с опит ще се позаинтересува от още детайли и особености свързани с продуктите, визията и вижданията ви. Добрият професионалист ще предложи няколко предварителни снимки преди да пристъпи към подписване на договор. 

Ако това не се случи, вие поискайте пробни кадри, задължително от различни ъгли, ретуширани и оптимизирани за подходящите цели. Така ще сте сигурни, че това което ви предлагат отговаря на очакванията ви и е в съответствие с естетическата и творческа визия на вашия бранд. 

Съобразете се с професионалиста и обсъдете заедно неговите иновативни концепции, ако има такива.

Ако се налага предвидете и отделете повече средства. Вероятността бъдещите продажби, дължащи успеха си именно на правилния избор на продуктов фотограф, да възвърнат инвестицията е голяма. 

Когато сключвате договор с продуктовия си фотограф:

  • Трябва да сте наясно с целия процес.
  • Винаги уточнявайте предварително условията.
  • Прецезирайте подробно сроковете за изпълнение, броя и вида на кадрите, цената.
  • Питайте дали има вероятност от допълнително таксуване и при какви обстоятелства.
  • Интересувайте се, кога и как ще получите продуктовите изображения.