Финалният блясък при продуктовата фотография

Продуктовата фотография е сложен процес, с много етапи. Внимателното обследване на всеки един от тях – от началото до финала въздейства изключително много върху крайния резултат.

Първата фаза на креативния процес започва с взискателно проучване на самия продукт, задълбочено опознаване на аудиторията и мястото, където продукта ще бъде представен. Преминава се през идеята и цялостната концепция за изграждане на привлекателен образ на продукта. 

Следващите етапи продължават с избора на подходящ фон и реквизит. Подготовка на продукта. Заснемане. Обработка на продуктовите изображения. А за да бъдат кадрите истински завладяващи ще им е нужна доза блясък.

Днес, открояващите се продуктови снимки са по- важни от всяко друго съдържание, защото хората предпочитат преди да прочетат каквото и да е описание, първо да видят. 

За да откраднете вниманието на зрителя, трябва да създадете безупречен имидж на продукта. В позицията на създател на изображения, фотографът трябва да влезе в главата на потребителя и из основи да познава, това което ще представя. Затова планирането и подготовката са изключително важни. 

Как да придадете блясък на продуктовите изображения?

За да добавите нужната доза блясък във вашите продуктови изображения още преди снимките, по време и след фотосесията може да помислете по някои от тези ключови въпроси.

А, те от своя страна са :

  • Какви са характеристиките на продукта? Кои са най- подходящите начини за тяхното открояване?
  • Какво вълнува клиентите? Как да им отговорите, използвайки силата на продуктовата фотография?
  • Какво прави продукта по -добър или различен от този на конкуренцията? С какво да го отличите?
  • Къде и как е планирано да бъде представен продукта? Каква е перфектната среда за презентирането му?

Значението на подготовката

Ясната представа за това, как искате да изглеждат изображенията на продукта е базисния мотив за един перфектен завършек.

Обикновено планът започва с композицията, защото тя е ключът към създаването на страхотен образ. Целта на композицията е да насочи зрителския поглед. А когато става въпрос за привличане на внимание към конкретни зони от кадъра,  водещите линии и пресечните точки са един от най -добрите начини за това. 

Всеки елемент в продуктовия кадър има своя място и роля. Нужно е предметите да се подбират правилно – по размер, цвят и да отговарят на темата. Внимателно планираният стил на сцената ще гарантира, че вашите изображения създадат визуално представяне на начин на живот, привлекателен за идеалния клиент.

Осветлението, различните ъгли, форми и фона са най -силните елементи в продуктовата фотография, с които да подчертаете продукта или да откроите детайлите, за  да впечатлите зрителите.

Финалният блясък при продуктовата фотография

Снимка: creative-product-photography-siddharth-mkc

Финалният блясък при продуктовата фотография

Снимка: creative-product-photography-siddharth-mkc

Финалният блясък при продуктовата фотография

Снимка: creative-product-photography-siddharth-mkc

Финалният блясък при продуктовата фотография

Снимка: creative-product-photography-siddharth-mkc

Често малките детайли са онази брънка, която се оказва ключов елемент за постигане на безупречни резултати. Например, успешните снимките на бижута и стилни аксесоари са плод на представянето на детайлите, предаващи усещане за елегантност и съвършенство. 

Финалният блясък при продуктовата фотография

Снимка:anuradhaartjewellery.com

Финалният блясък при продуктовата фотография

Снимка:minervajewels.com

За да сте сигурни, че продуктът във вашите изображения е главен герой, опитайте да не прекалявайте с реквизита. Реквизита трябва естествено да допълва продукта, да се вписва в неговата история и да съответства на концепцията на бранда.

За пример ще погледнем няколко кадъра на Марк Нютон – рекламен продуктов фотограф. 

Във връзка с работата си по проект за Ibiza Chilli Co, той споделя следното – 

В съответствие с дизайна, който се фокусира върху различните люти чушки във всеки сос, снимам смесица от забавни и закачливи изображения, използвайки различни люти чушки, както и някои по -директни детайлни снимки, насочващи вниманието върху етикетите.“

Финалният блясък при продуктовата фотография

Финалният блясък при продуктовата фотография

Снимки: marknewtonphotography.co.uk

Финалният блясък при продуктовата фотография

Ако искате да повлияете върху възприятията, усещанията и настроението или да привлечете внимание към определени елементи, обмислете цветовете, които ще включите в сцената. Използването на контрастиращи, допълващи или съпоставящи се цветове в изображението може да бъде особено ефективен начин за създаване на емоции и ангажиране на интереса.

Финалният блясък при продуктовата фотография

Снимка: againgoods.com

Преди самото заснемане не пропускайте да подготвите всички продукти, за да изглеждат в идеално състояние. И макар пропуските и грешките да могат да бъдат поправени с редактиращ софтуер все пак старателно почистете металните и порцеланови повърхности. 

Премахнете всякакви прашинки и власинки. Ако ще снимате дрехи, задължително преди това безупречно ги изгладете. Огледайте и отстранете издърпани нишки или висящи конци.

Финалният блясък при продуктовата фотография

Снимка: dezemarqvm.com

Финалният блясък при продуктовата фотография

Снимка: destinations

На какво да обърнете внимание по време на снимане ?

Подредба, пропорции

Вижте дали основният продукт изпъква и не се губи във фона или сред елементите в кадъра. Проверете подредбата и детайлите от сцената и се уверете в правилните пропорции, изчистения преден план и неангажиращия заден план. Важно е снимката да не изглежда претрупана.

Острота на кадъра

Прегледайте вече направените снимки в увеличен мащаб и проверете остротата и фокуса на продукта. Уверете се, че виждате това, което вижда камерата, защото понякога леката загуба на рязкост е видима само когато увеличите снимката.  

Ако в по- голяма част от кадрите разкривате характеристиките на продукта, като наблягате на детайлите, имайте предвид, че остротата пред и зад основния обект е от решаващо значение за успешните близки планове. 

Експозиция

Регулиран ли е балансът на бялото? Балансирани ли са цветовете? Има ли прегорели участъци или нежелани отблясъци? 

Имайте предвид, че леките сенки ще придадат дълбочина на продукта, но твърде силните могат да отвлекат вниманието. Всяка допълнителна корекция в последствие отнема време и си има цена.

Преди пост продукцията разгледайте подробно всеки кадър. Целта в продуктовата фотография  е да направите възможно най- подробно и информативно представяне на продукта. Изберете най- добрите продуктови изображения и се уверете в качеството. Не трябва да използвате снимки, които са зърнести – пикселизирани, размазани, изкривени или с липсващ фокус върху основни детайли. 

На какво да обърнете внимание при пост продукцията, за да добавите финален блясък?

Редактирането на изображенията е важна стъпка, с която да добавите финален блясък и съвършенство на продуктовата си фотография.

Ето и няколко значими насоки :

  • Обърнете внимание на цветовете и тяхната интензивност. – Не прекалявайте с контраста. Винаги се придържайте към реалните цветове и нюанси на продукта.
  • Ако детайлите на продукта се губят в сенки, разкрийте ги – Камерите са проектирани да улавят детайлите в светлите области, затова някои детайли в сянка ще са недоекспонирани. Изсветлете тъмните зони и балансирайте изображението.
  • Ако забележите някакви драскотини, власинки или преекспонирани участъци по лъскавите части или повърхността се постарайте да ги отстраните.
  • Ако е необходимо леко коригирайте остротата.
  • При наличие на разсейващи детайли в рамката на изображението или в случай че  прецените, че не сте постигнали идеалната пропорция в композицията, изрязвайте внимателно. Имайте предвид, че когато кропвате RAW файл, разполагате с цялата свобода да експериментирате с композицията, без да унищожавате първоначалното качество.

Отделете време да оптимизирате снимките на продуктите си, за да сте сигурни в най -доброто качество, при намален и управляем размер на файла.