Продуктовата фотография при козметиката
Продуктовата фотография при козметиката

Продуктовата фотография при козметиката

Photo: https://www.freepik.com

 

Козметичната индустрия е един от най-развиващите се отрасли в световен мащаб. Днес стойността ѝ се оценява на около 532 милиарда долара, което е показател, че расте по- бързо от всякога и е една от най- доходоносните съществуващи индустрии.

 

Според глобалния анализ на пазара потребителите все повече се интересуват от информация за грижа за тялото и външния си вид, което води до значително увеличение на консумацията на козметични продукти. И ако се замислим, всеки от нас използва такива, като започнем от хигиенни и стигнем до тези, с които се разкрасяваме.

Продуктовата фотография при козметиката

Photo: https://www.thebodyshop.com

 

 

От своя страна потребителите наистина се наслаждават от проучване на пазара в търсене на нови, удовлетворяващи продукти, с които да се грижат за здравето си и с които да подобряват външния си вид.

 

Неоспорим е фактът, че индустрията за грижа и красота, разчита основно на визуално естетичен маркетинг. В тази връзка тя не може без продуктовата фотография. Ясно е, че страхотната визуализация е най- добрият начин за показване на продукт.

Неслучайно се увеличава и броя на блогърите и инфлуенсърите – посланици на козметични марки, които дават информация, практични съвети, правят ревюта и популяризират козметични продукти, и марки, чрез влиянието на маркетинга в социалните мрежи.

 

Продуктовата фотография при козметиката

Photo: http://www.freepik.com

 

Всеки път, когато попадаме на каталозите на големите марки, техните корици на списания, рекламите, това, което наистина ни примамва, е атрактивното представяне на продуктите им.

Продуктовата фотография при козметиката

Обсегът на продуктовата фотография за козметика е наистина огромен. Тя обхваща продукти, като гримове, козметика за лице, за тяло, за коса, парфюми, лакове, както и всички възможни аксесоари и инструменти към тях. Обикновено се използва за изображения, за модни списания, каталози, бизнес акаунти за реклама на продукти в Instagram, за уебсайтове и онлайн магазини. За голяма част от световноизвестните марки продуктовата фотография е безценна инвестиция и възвръщаемостта на тази инвестицията е изумителна, защото едно изображение може да продаде стотици и хиляди продукти.

 

Погледнато от друга перспектива, една страхотната фотография на модел с грим може да работи, като доказателство за висок професионализъм и като стръв за бъдещи клиенти. Ако се интересувате от продуктова фотография, вече сте наясно,  че различните продукти изискват различни начини на заснемане.

 

Освен основния бял фон, компаниите за електронна търговия на козметични продукти, използват детайлно заснемане, групиране на отделните продукти и аксесоари към тях, както и модели, с които демонстрират нагледно конкретния продукт или ефекта от него.

 

За да разкрасят допълнително своите продуктови изображения, професионалистите разчитат на креативни подходи при избора на фонове, цветове, техники на осветление, различни ъгли на заснемане и подходящи  атрибути, с  които се постигат допълнителни ефекти, привличащи вниманието на аудиторията.

Какво е важно да  знаем, относно техниката на снимане на продуктова фотография при козметиката?

Осветление

Козметичната продуктова фотография е един от жанровете, който насърчава използването на всякакъв тип светлинни ефекти. Гъвкавостта в това отношение е голям плюс, защото настройките на осветлението са ключ към успеха. Ако решите да заснемете фотосесия на козметични продукти на естествена светлина, с която ще им придадете по-реален вид е най- добре да пропуснете силното следобедно слънце и да заложите на меката светлина, сутрин или привечер. За истински професионални снимки, избягвайте да използвате светкавица.

 

Основно правило при заснемане на козметични продукти, особено гримове е цветовото предаване. Цветът трябва да отговаря на реалния продукт и да е максимално естествен. Ако снимате в импровизирано студио и сте заложили на естествената светлина, най- професионални резултати бихте постигнали, когато се позиционирате до голям прозорец. И ако искате онзи изчистен, студиен ефект, използвайте бял картон, като фон.

 

Продуктовата фотография при козметиката

     Photo: http://www.freepik.com

 

 

Трябва да опитвате, да експериментирате и да изследвате, как светлината взаимодейства с различни повърхности. Обиграният професионалист, умело контролира това. Имайте предвид, че ако снимате козметика от висок клас може да се появят някои трудности, в случай че работите с по-скромно оборудване или сте в домашни условия.

 

Важно е да разполагате  с подходящо осветление- три автономни групи с управляващо устройство. За да избегнете тежки сенки, отражения и да се възползвате от ефекта на меката светлина, осигурете софтбоксове.

 

От осветлението зависят текстурата, цвета, тоновете и дълбочината на снимката. Лошото осветление може да повлияе негативно на вашите изображения. Ярко осветените снимки винаги се открояват в сравнение с неправилно осветените.

Продуктовата фотография при козметиката

Photographer: Harold Ross

 

Фон

Изображенията на козметика, заснета на бял фон са предназначени, главно за електронните магазини. В повечето случаи, подобно изображение е придружено от друг по- жив и цветен продуктов кадър. Целта е по-силно визуално въздействие. Тази тактика несъмнено подпомага описанието на продукта.

 

Все пак една идейно създадена снимка на продукт, може да бъде  значително по- смислена от самото описание. Когато се комбинира с подходящ текст, тя може да окаже по- силно въздействие и изобщо да засили цялостния ефект. А това със сигурност ще насърчи купувачите.

 

Цветовете играят жизненоважна роля във възприятията. Перфектно подбраната цветова схема ще спомогне да се акцентира върху най- важните елементи. За да промените настроенията, за да създадете нещо уникално и приятно за очите, е наложително да използване подходящ фон. Той е важна част от сцената и може да подобри или напълно да провали  изображението.

 

Избирайте фоновете внимателно. Фонът трябва да подхожда перфектно на продукта и да помогне да се предаде посланието на цялостната композиция.   Професионалистите залагат на черен фон, когато работят с луксозни продукти – грим, парфюми. С него се придава изискан вид и фокусът се съсредоточава върху самия продукт.

 

Продуктовата фотография при козметиката

Photo:http://www.stillstars.com

 

Обикновен едноцветен, плътен  фон добавя забавния елемент и прави изображението да изглежда живо.

Продуктовата фотография при козметиката

Photo: https://www.thebodyshop.com

Меките, пастелни цветове се допълват добре с почти всеки друг цвят.

Неутралните са чудесен избор, тъй като фокусът винаги ще бъде върху продукта и никога на заден план. Често срещани кадри в продуктова фотография при козметика са двуцветните фонове в две измерения.

Продуктовата фотография при козметиката

Photo:https://www.thebodyshop.com

Цветовете могат да бъдат подбрани по начин, който съответства на идентичността на марката или подхожда на самия продукт. Важно е, обаче да не отнемат вниманието.

 

Актуални за фон при продуктовата фотография за козметика са естествените материали и елементи, свързващи продукта с природата, аромата (за парфюм), сезона, състава. Това могат да бъдат дърво, плочки, камъни, гранит, пясък.

Ако например ще се снима биокозметичен продукт могат да се включат флорални шарки или листа. Да се създаде естествена среда, която да напомня за природата. Този алтернативен избор на фон не само ще засили привлекателността на продукта, но и ще ви отличи от вашите конкуренти.

Продуктовата фотография при козметиката

Photographer: Oliver Suckling

Продуктовата фотография при козметиката

Продуктовата фотография при козметиката

Photo:https://www.crafter.epinone.com

 

Креативните фотографи, иноватори в своята област, често създават движение в продуктовите кадри на гримове и други луксозни артикули, като парфюми, лосион за тяло и т.н. В такива снимки откриваме  разпръскваща се пудра или капеща консистенция. И почти винаги привличат вниманието и изглеждат добре, защото основният продукт е ясен и акцентиран.

Продуктовата фотография при козметиката

Photo:https://www.behance.net

Продуктовата фотография при козметиката

В последно време, като основна тенденции в продуктовата фотография се оформиха и  геометричните елементи, фигури и фонове. Приложение намират и в продуктовите кадри  на козметика.

Продуктовата фотография при козметиката

Photo:https://www.form.decorcir.com

Продуктовата фотография при козметиката

Photo:https://www.behance.net

 

Включването на модел е обичайно, когато става въпрос за продуктова фотография на козметични продукти, особено гримове. Професионалните фотографи много разчитат на работата с подходящ модел и въобще модел,  който познават добре.  Подбират моделите си според конкретните продукти, които предстои да заснемат.

 

Понякога се използва само лицето. Успеха на кадри предназначени за продукти, за  грижа за кожата, до голяма степен се дължи най-вече на демонстриране на красива кожа, и зависи от избора на модели със съвършена, безупречна кожа, умело нанасяне на грим и страхотно осветление. Друг път се използват само ръцете на модела или само устните.

Продуктовата фотография при козметиката

Photo:https://www.behance.net

 

Изборът на подходящия модел, стилист и гримьор в продуктовата фотография за козметика е от огромно значение, защото чрез тези кадри ще се акцентира на използването на конкретния продукт. Ще се подчертаят неговите характеристики и качество. Освен това, не се губи време за коригиране на несъвършенства в текстурата на кожата при ретуш.

 

Допълнителни елементи в кадъра

В днешно време печелившата концепция в продуктовата фотография е почти невъзможна без реквизита, който е част от цялостното послание на продукта. Допълнителните елементи са невероятен инструмент, с който фотографа разказва истории, илюстрира характеристиките на продукта и мотивира мисълта на зрителите – потенциални потребители. Подбора на допълнителните артикули, трябва така да бъде направен, че да увеличи ефекта при представянето на основния продукт. Обграждайки продуктите с елегантни детайли, професионалиста успява да избегне скучните композиции и да отличи работата си.

 

Ъгли на заснемане

Ъгълът, от който ще заснемете козметичен продукт може да придаде уникален облик. Ъглите на снимане, които избирате са от решаващо значение. Неправилният поглед може да отегчи или отдалечи потенциален купувач, а вие със сигурност не искате това да се случи. Ако сте несигурни, най- добре пробвайте няколко възможности. Тенденциите днес, особено актуални за презентации на козметични продукти в Instagram са снимки, заснети отгоре или от 90°.

Продуктовата фотография при козметиката

Продуктовата фотография при козметиката

Професионалните фотографи разбират значението на ъглите и опитват различни перспективи. От значение за подходящия ъгъл на заснемане са формата, размера, височината на продукта. Професионалистите умеят да съчетават тези елементи и да подбират най- правилната гледна точка. Приложение намира 45 – градусовия ъгъл на заснемане, 30 – градусовия, както и фронталното заснемане. Всичко зависи от конкретния продукт.

 

Поставяне на обектите по диагонал е също много популярен метод сред фотографите на козметични продукти. Изображенията са балансирани и диагоналните линии плавно отвеждат погледа към продукта, придавайки на снимката повече дълбочина.

Продуктовата фотография при козметиката

Photo:https://www.lebook.com

За изображенията във фотографията на продукти за красота, козметика и грижа за кожата е задължително, те да изглеждат безупречно и да отличават марката от нейната конкуренция. 

Как процедира ФотоПро?

За да бъде един продуктов кадър на козметика печеливш, професионалният фотограф първо набавя необходимата информация относно продуктите. Определя целевата аудитория, което му помага да оформи идеята си за начина, по който да покаже продукта и да формулира, и да отправи точното послание.

Ако се ангажира с конкретна марка, той е наясно, че всички кадри трябва да съответстват на цялостния стил, да се използват определени цветове, модели и прочие. Не рядко, професионалният фотограф е длъжен да спазва предварителна концепция по идея на поръчителя.

 

Фотографите презентиращи гримове, знаят че трябва да изпробват всеки възможен ъгъл, когато изпълняват снимките. Да подберат подходящия екип и да изберат най- целесъобразното осветление. Избирайки реквизит, винаги се съобразяват с цветовете, размера, формата на продукта.

 

Успешните професионални фотографи експериментират със светлината, отраженията, създавайки елегантни комбинации от сенки и акценти. Необичайната светлина, често отличава проектите им. Подбора на различни текстури, привлича. Без тях кадрите биха изглеждали скучни, а продуктите обикновени.

 

В своя блог фотографът Оливър Саклинг описва някои от проектите, по които е работил със своя екип.

Фотография на продукти за “ Natural Health Beauty Awards“

 

Заснемат 30 различни категории козметични продукти, в рамките на един ден. Групират  продуктите, подбират подходящи текстурни елементи, фонове и ги разнообразяват с различни цветя, плодове, свежи подправки, за да ги свържат с природата и да оживят кадрите.

 

Photographer: Oliver Suckling

Продуктовата фотография при козметиката

 Photographer: Oliver Suckling

Продуктовата фотография при козметиката

Продуктовата фотография при козметиката

Photographer: Oliver Suckling

Продуктовата фотография при козметиката

CliQQ studio

В друг проект свързан със заснемане на продукти за красота, фотографът Оливър Саклинг трябва да подчертае основната съставка в съдържанието на серия продукти.

„Винаги съм щастлив, когато дойде време за нашата месечна снимка,  за списание Natural Health. Те идват с най- амбициозните идеи, а ние някак си, въпреки трудностите, винаги успяваме да ги осъществим. Целият този кадър беше оформен и изпълнен за около час, докато почистването на всичкия мед от ръцете ни, отне много повече време. “  – споделя  той.

Продуктовата фотография при козметиката
CliQQ studio

Продуктовата фотография при козметиката

Photographer: Oliver Suckling