Защо ни трябват хубави снимки на продуктите, които продаваме?
Защо ни трябват хубави снимки на продуктите, които продаваме?

Изпълнителният директор на Pinterest Бен Силберман казва: „Бъдещето на търсенето ще бъде по-скоро за снимки, отколкото за ключови думи“. А първото нещо, което потенциалните потребители ще видят във вашия сайт или електронен магазин са именно изображенията. Ето защо инвестирането в качествена продуктова фотография е важно.

И ако се опитвате да направите вашия бранд популярен или искате да увеличите продажбите трябва да се погрижите изображенията на продуктовите ви страници да изглеждат страхотно. Хубавите снимки на продукти подобряват визуалната представа на клиентите и ги мотивират да бъдат по-смели в решенията си за покупка. 

Добрите снимки продават ли?

Представете си, че влизате в магазин и искате да закупите дреха. Първото, което ще направите е незабавна преценка въз основа на външния вид и естетиката. Така, след като вече изберете потенциалната дреха ще я докоснете, за да усетите материята. 

Ще я огледате от всички страни и ще обърнете внимание на всички детайли – шевове, начин на закопчаване, висящи елементи, връзки, бродерии и т.н. Когато се убедите в качеството ще бъдете готови да пробвате как ви стои.

За да предадете цялата тази информация на онлайн купувачите ще трябва да направете добро първо впечатление, като предоставите висококачествени снимки на продуктите, които продавате. Все пак професионалните изображения повишават максимално ангажираността и шансовете за повече продажби.

Добрата продуктова фотография може да увеличи реализацията с 30%

Разбира се, терминът „хубави снимки на продукти“ е доста субективен. Важно е вашите снимки едновременно да убеждават и да продават. И ако се върнем на примера с избора на дреха, снимките трябва да представят продукта по начин, който помага на клиентите да разберат защо тази дреха е точно за тях.  

Нека разгледаме примерен набор от подходящи за целта видове продуктови изображения и последователността, с която може да представите дрехата на онлайн купувачите.

За първото впечатление ще са ви необходими истински примамливи изображения. За да е нагледно, избираме произволна памучна рокля, чието описание казва, че е „създадена за свободолюбивите скитници сред нас.“

Защо ни трябват хубави снимки на продуктите, които продаваме?

Снимки: arnhem.co

Разбира се, в първия момент ние забелязваме хубавите лайфстайл снимки на роклята, демонстриращи продукта в естествена среда и чак после се насочваме към описанието. 

Определено фотографът е уловил онзи свободен дух, който всъщност е лайтмотива на конкретната роклята. Следващото изображение ни дава представа за някои специфични детайли, като бродерия, копчета, текстура и ни показва продукта отблизо със снимка на бял фон.

Защо ни трябват хубави снимки на продуктите, които продаваме?

Снимка: arnhem.co

За да помогнете на онлайн купувачите да идентифицират визуално характеристиките и да си представят как ще изглежда роклята носена от някого е необходимо да представите продукта от различни ъгли.

Защо ни трябват хубави снимки на продуктите, които продаваме?

Снимки: arnhem.co

и по възможност с различни модели. Така ще бъдете максимално убедителни и ще имате възможност да обхванете по-голям дял потенциални потребители.

Защо ни трябват хубави снимки на продуктите, които продаваме?

Снимки: arnhem.co

Не забравяйте, че силата на хубавите снимки се състои в това да представите продукта си по уникален начин, като съумеете да разкажете красива история, покриваща очакванията и желанията на клиентите.

Какво прави опитния фотограф?

Опитният фотограф е проучил всички подробности около продукта, който ще снима. Той има практически умения и опит да представи подобаващо и в най – добра светлина обекта, който ще снима. 

Знае, как бързо да настрои осветлението си за различните продукти, според техния размер, форма, повърхност и да подчертае техните детайли и отличаващите ги характеристики. 

Опитният фотограф познава начините за представяне на функционалностите на продукта и може да избере най-подходящия фон, стил и реквизит, с които да оформи сцената. Опитният фотограф е гъвкав и може да предложи еднакво високо качество на работата си, както в студио, така и извън него.

Защо е важно да се доверите на опитен фотограф? 

Хубавите снимки на продуктите, които продавате имат силата да впечатлят потенциалните клиенти и да насърчат онлайн купувачите да щракнат върху бутона „добави в количката“. 

В случай, че не искате да изберат продукт от конкурентите ви се доверете на човек с опит. Той е в течение с тенденциите. Компетентен е по отношение на подходящата техника и оборудване и познава процеса в детайли.

Как да изберете фотограф за заснемане на продуктите ви?

Изборът на точния специалност винаги е важна стъпка. Имайте предвид, че не всеки фотограф е специализиран да заснема продукти от всякакъв тип и във всички сфери. Някои ще бъдат добри в бижутата и дрехите, но едва ли ще се справят перфектно с индустриална  или комерсиалната фотография, например. 

Затова, при избора на подходящ продуктов фотограф, първо потърсете човек  с опит. Разгледайте портфолиото на кандидата и се опитайте да разберете повече подробности за практичните му умения. Уверете се, че възможностите, с които разполага съответстват на вашите изисквания и ще успеят да покрият очакванията ви.

Когато наемате продуктов фотограф, никога не подценявайте колко важна може да бъде работата му за вашия бизнес. Освен това е необходимо вие самите да сте наясно какво точно търсите. 

В случай, че вашите продукти са серийни или с много разновидности, основното нещо, към което трябва да се насочите е доказаната способност на фотографа да поддържа качеството на изображенията с количеството им. 

Или иначе казано да заснема голям брой продукти на бял фон, а изображенията да бъдат последователни – да не се различават по технически характеристики. В повечето проекти за фотография на продукти с голям обем фотографът не е този, който редактира изображенията. 

Тази отговорност се пада на екипа за редактиране. Независимо дали ще наемете рекламна агенция за редактиране на изображенията на продукти или ще се доверите на фотограф трябва да знаете кое е най-важно за вашия бранд и да подбирате разумно.

На какво да обърнем внимание, ако искаме възвръщаемост от снимките на продукти ? 

Правенето на последователни професионални снимки на вашите продукти помага да се поддържа идентичността на марката в електронната търговия. Професионалната фотосесия  предполага, че вашите продукти са с високо качество.  

Още едно предимство на професионалните продуктови изображения е, че дават възможност за установяване на реалистични очаквания и вдъхват доверие на клиентите. Представянето на ясни изображения, от различни ъгли и демонстрация на приложението на продукта гарантира, че клиентите ще знаят какво получават. 

Персонализираната продуктова фотография е много по-полезна като маркетингов инструмент във всички маркетингови канали.  Затова и хубавите продуктови снимки ще насърчават харесването на продукта и споделянето.

Защо ни трябват хубави снимки на продуктите, които продаваме?

Снимки: arnhem.co

Защо ни трябват хубави снимки на продуктите, които продаваме?

Снимка: arnhem.co

Според статистиката, добрата продуктова фотография увеличава с 40% вероятността, снимките от социалните профили да бъдат споделяни. Ето защо никога не подценявайте хубавите снимки на продукти.