Продуктова фотография на кожени изделия
Продуктова фотография на кожени изделия

Като материал, кожата се е настанила в производството на голямо разнообразие от изделия и аксесоари.  Разбира се, този факт не е случаен. Още от древни времена хората са използвали кожата заради нейната устойчивост, издръжливост и гъвкавост. Естествено поради начина на добиване и всички предимства, които осигурява, нейната цена е относително висока. 

Затова потребителите на кожени изделия и аксесоари по-често търсят специфично луксозно изживяване. Обикновено кожата се свързва с престиж и ексклузивност. Приема се, като символ на статут. Откриваме я не само при дрехите и обувките, но и в луксозните автомобили и мебелите покрити с кожа. 

За онлайн продажбата на кожени изделия и аксесоари е необходимо продуктите да се демонстрират със стилни и висококачествени изображения.

В продуктовата фотография на кожени изделия е изключително важно да се изтъкне текстурата, да се уловят истинските цветове, да се разкрие автентичността на кожата и да се пресъздаде усещане за зрителите. 

Как се снимат кожени изделия?

Тъй като кожата е специфичен материал при заснемането на кожени изделия и аксесоари се акцентира най-вече върху конкретни детайли. За целта, композицията на кадъра трябва да бъде внимателно обмислена. 

Подбора на подходящ фон и прибавянето на реквизит трябва добре да допълват продукта и да създават подходяща атмосфера. Ако, например изработвате кожени мъжки портфейли и търсите идеи, помислете за някой стар уестърн, който сте гледали. 

Обикновено кожата се асоциира с миризма на тютюн, алкохол и онези стари барове, в които се събират каубои, обути в кожени ботуши, с кожени камшици, кожени калъфи на револверите, кожени елеци и прочие.

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимка: masconleather.com

Кожата се откроява добре на дървен или тъмен фон, които идеално подхождат и на атмосферата, която подчертава този тип продукти. Рокерските кожени дрехи и аксесоари са черни. Тъмните, драматични, индустриални фонове в комбинация с лайфстайл кадри и включено човешко присъствие биха били най-ефектният начин за представяне на този тип продукти. 

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимка: habermannandsons.tumblr.com

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимка: bscene.bershka.com

Тематичните бижута са идеално допълнение към стайлинга и могат да се рекламират с дрехи или други аксесоари.

Когато снимате кожени изделия и аксесоари задължително включете близки планове и текстурни кадри. С тях ще покажете уникалността на самата кожа. 

Нужно e да се фокусирате вниманието върху шевовете, логото, естествените петна (патина), специфичните драскотини и онези детайли, които отличават този материал и самия продукт, изработен от кожа. 

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимка: Geckota

За целта обърнете особено внимание на светлината и ъглите, които ще използвате. Те са ключови за продуктовата фотография на кожени изделия. Различните видове осветление ще разкрият и извадят различните текстури. 

Продуктова фотография на кожени изделия

Кожата може да бъде лачена или да има по-груб естествен вид (да стои зърнеста). Често кожата е част от бижута и аксесоари с метални и стъклени повърхности или елементи, което внася допълнителни предизвикателства.

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимка: claytonandcrume.com

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимка: etsy.com                         

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимка: amsterdamheritage.eu

Обикновено в продуктовата фотография на кожени изделия фотографите използват комбиниране на различни източници светлина. 

Един концентриран източник на светлина, насочен така, че тя да отскача около околната среда, намалявайки отблясъците и резките сенки. Друг източник  близо до камерата и продукта създаващ мека светлина. И трети придружен от рефлектор, за да се придаде плътност на продукта.

Правилно подбраните ъгъли на снимане имат способността да извлекат максимума от един продукт. За да постигнете привлекателна визия е нужно да покажете на потребителите всичко онова, което те сами биха разглеждали, ако държат изделието в ръцете си. 

Затова направете кадри отпред, отзад и под ъгъл от 45 градуса, които ще дадат ясна представа на зрителя за всички страни на продукта. В случай че коженото изделие разполага с конкретна функционалност е препоръчително тя да бъде показана.

Ето, например зелената чанта може да се сгъва, да се носи, както през рамо, така и в ръка. И това е ясно показано в онлайн магазина. 

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимка:  ee-si.com

За да разкриете реалното положение на продукта и да коригирате част от продукта или целия продукт, често ще ви се налага да използвате  щифтове и въдица. В случая виждаме презрамката на кожената чанта напълно изправена, което ни дава ясна представа за цялостната реална визия и положението ѝ.

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимка:  ee-si.com

За да заинтригувате максимално потребителите трябва да им покажете онези интересни места, като вътрешността на чантата или портфейла, шефовете, логото или специфичните метални елементи, които не се виждат толкова лесно на споменатите досега кадри, но допълват облика на коженото изделие и го карат да се отличава.

Продуктова фотография на кожени изделия

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимки: masconleather.com

 

Включването на манекени и лайфстайл кадри е полезен инструмент за разкриване на размерите и прилягането на продукта.  

Моделите трябва да изглеждат едновременно удобни и елегантни, докато носят съответния продукт. Това със сигурност ще създаде чувство на увереност в потенциалните потребители и ще ги накара да искат да изглеждат по този начин и да изпитат същите емоции.

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимка: amsterdamheritage.eu

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимка: habituallychic.tumblr.com

Продуктова фотография на кожени изделия

Снимка: vonbaer.com

Изключителната продуктова фотография е сигурен начин да привлечете клиенти към онлайн магазина. Затова всички избрани продуктови кадри имат нужда от ретуш и корекция, особено на цветовете. Понякога, колкото и добри да са настройките на осветлението, нюансите на кожата не отговарят на реалните цветове на продукта. Затова е препоръчително да се обърне особено внимание. 

Допълнително може да се поработи по ръбовете и ъглите на кожените изделия за да се подчертае текстурата и да се засили контраста на материала и елементите.