Продуктова фотография — насоки и препоръки за начинаещ

Днес продуктовата фотография дава възможност на всеки съвременен бизнес да се представи онлайн и е от особено значение за развитие на продажбите. Затова, ако сте стартиращ предприемач или искате търговията ви да е успешна, имате нужда от качествени продуктови изображения. 

Колкото по-добра е продуктовата фотография на онова, което предлагате, толкова по-силно ще бъде въздействието върху потребителите и ще се радвате на продажби.

Как да подобрите снимките на продуктите си?

Една от основните препоръки към начинаещия в продуктовата фотография е да не се скъпи за времето, което ще отдели. Без съмнение е по-добре е да се подготвите  предварително. Така че, последвайте насоките и препоръките, които ще представим.

Различните видове снимки имат свое собствено предназначение и функция. Затова първото нещо, което един начинаещ в продуктовата фотография трябва да определи е основната цел, с която ще използва продуктовите изображения

За да правите качествени изображения е необходима инвестиция в максимално добро (според бюджета ви) оборудване. Вярно е, че днес технологиите напредват бързо, но все още професионалният фотоапарат има своите предимства. 

И ако планирате да използвате част от продуктовите изображения за реклама, DSLR камерата ще ви даде предимство да отразите и най-фините детайли. Освен това ще може да използвате различни обективи, с които да постигнете стойностни параметри по отношение предназначението на продуктовия кадър.

Най-широко приложение в електронната търговия заемат продуктовите кадри на бял фон. Те са изчистени от допълнителни елементи и фокусират вниманието единствено и само върху основния продукт. Ето защо от ключово значение за всеки начинаещ е да умее да осигурява чист бял фон за своите продуктови изображения. 

За постигане на бял фон и резки изображения трябва да се научите да контролирате осветлението и да усвоите работата с ръчния режим на вашата камера. 

За постигане на плътен и чист бял фон, започнете като настроите няколко светлини. Обикновено се използват три или четири, които трябва да бъдат така разположени, че продуктът да е равномерно осветен и отделен от фона. Възможността да контролирате мощността и позицията на осветлението ви дава много по-голямо влияние върху това как да изглеждат снимките. 

Старайте се да използвате мека светлина

Съсредоточете се върху равномерното разпределение на светлината. За целта може да използвате модификатори и рефлектори. Основната светлина по правило винаги е насочена право към обекта. А една допълваща е разположена над него. Това помага да се избегнат резки сенки.  Още две светлини се насочват към фона зад обекта.

Разбира се, днес може да откриете палатки за продуктова фотография, които са особено функционални, полезни и могат значително да облекчат усилията на всеки начинаещ. Палатките за продуктова фотография са снабдени с подходящо осветление, a полупрозрачните им стени позволяват плавно разсейване на светлината, като същевременно се постига плътен фон.

Изберете правилните настройки на фотоапарата 

Настройките за експозиция варират в зависимост от всяка ситуация, вида на продукта, предназначението на продуктовия кадър, съответно обектива, който използвате, както и от условията на осветление. За да бъдат успешни кадрите ви е нужно да представят реално продукта. 

Това означава, че балансът на цветовете и бялото трябва да са възможно най-точни. А това пряко зависи от настройките на вашата камера. Също така, всеки тип продуктово изображение има свои особености и това е основната причина да се използват различни обективи, които съответно изискват и различни настройки.

Например, когато искате да осигурите рязкост на основния обект, за да запазите детайлите и използвате плитка бленда, и висок висок f-stop ще трябва да настроите ниските стойности на ISO. По този начин ще избегнете и излишен шум в изображението.

За снимки в стил на живот може да се наложи да снимате на открито. Тогава е препоръчително да отворите максимално блендата, което гарантира, че обектът ще е изцяло на фокус, а фонът ще остане размазан. В последствие това ще съсредоточи вниманието на потребителите върху самия продукт защото фонът няма да разсейва.

Основният смисъл на продуктовата фотография е да даде живот на вашия продукт и възможност на клиентите ви да разберат по-добре какво купуват. Когато вече имате идеи и сте определили предназначението на продуктовите кадри, които ще заснемате, опитайте да добавите онези фонове и аксесоари, които най-добре допълват основния продукт. 

Съвети за снимане на различни по тип категории продукти

Изображенията на бял фон са най- разпространени и намират приложение при всякакви категории продукти – дрехи, техника, модни аксесоари, обзавеждане, строителни материали и т.н. В електронната търговия са задължителни. При тях е от значение да покажете продукта от всички възможни ъгли.

Ако снимате  бижута, часовници или искате да подчертаете конкретни елементи, отличителни характеристики и текстури опитайте да направите кадри в близък план. Тази практика винаги привлича допълнително внимание. 

Продуктова фотография — насоки и препоръки за начинаещ

Снимка: stetson.com

А това означава, че присъствието на  макро обектив в оборудването ви е задължително.

Продуктова фотография — насоки и препоръки за начинаещ

Снимка: geckota

За снимките в контекст или онези кадри, които показват приложението на продукта, съществен момент е идеята за сцената. Тя най- точно ще може да представи употребата на конкретния продукт.

Продуктова фотография — насоки и препоръки за начинаещ

Снимка: stetson.com

Подобно на продуктовите изображения в контекста, снимките на начина на живот се фокусират повече върху усещането или атмосферата. 

На следващия кадър, първо виждаме продукта на бял фон. Като потребители за нас подобен кадър би бил от значение, ако се налага да избираме между група продукти или такива с идентично приложение. След това обаче, снимката с клечката кибрит ни кара да направим асоциация и да си представим, какво ще случи, след като свещта бъде запалена. 

Продуктова фотография — насоки и препоръки за начинаещ

Снимка: cosyaromas.com

Организирането и стилизирането на идеалната сцена, често е ключов момент. Продуктовото изображение насърчава потребителите и внимателно обмисленото представяне ще накара потенциалните купувачи да се замислят за своите нужди. 

Едно одеало например, заснето на бял фон, не би било толкова интересно за потенциалните купувачи, отколкото идеята за комфорт и детайлната текстура, които ще прибавят директни представа и дори конкретни усещания.

Продуктова фотография — насоки и препоръки за начинаещ

Снимка: yarnandcolors.com

Снимките на начина на живот често пресъздават някаква история свързана с продукта и целят да накарат потребителите да си представят определени моменти. Затова  избора на сцената е толкова значим момент от целия процес.

Продуктова фотография — насоки и препоръки за начинаещ

Снимка: arnhem.co

Една от актуалните тенденции в момента е включване на природни елементи, като фон. Природата изначално предизвиква емоции у хората и това ще накара снимките ви да привлекат вниманието на публиката.

Продуктова фотография — насоки и препоръки за начинаещ

Снимка: Pinterest

В случаите, когато продуктите, които трябва да снимате са цяла линия, като например  козметика, дрехи, посуда или има няколко цветови опции, от които клиента може да избира включете и изображения, които показват продуктите в група. Разбира се, тук отново могат да бъдат направени няколко кадъра на бял фон и контекстни снимки.

Продуктова фотография — насоки и препоръки за начинаещ

Снимка: wayfair.com

Вероятно сте попадали на така наречените плоски изображения. Те се използват главно при продуктовата фотография на храна, облекло, книги, парфюми, за посуда и прочие. Показват продукта от птичи поглед и допълват цялостната естетика. Намират приложение, както в електронния магазин, като допълващи кадри за демонстрация, така и в съдържанието за социалните мрежи.

Продуктова фотография — насоки и препоръки за начинаещ

Снимка: wayfair.com

Някои продукти са с лъскави, метални повърхности. Да вземем за пример различни кухненски уреди, бижута и т.н. Също така, когато се налага да снимате в баня, където има огледала, отразяващи плотове или стъклени врати, не забравяйте за отраженията. Те изискват специално внимание. Всъщност, отразяващите обекти са едни от най-трудните за снимане от начинаещия.

Продуктова фотография — насоки и препоръки за начинаещ

Снимка: Naomi Findlay

Винаги снимайте с максимална резолюция, за да имате качествени изображения. Възможността за мащабиране и детайлно демонстриране на характеристиките на вашите продукти е лукс, който да предоставите на потенциалните си клиенти.

За да направи снимки на продукти, които продават на всеки начинаещ ще му се наложи  да експериментира. С времето и опита ще има възможности да усъвършенства и цялостния процес.