Мониторът като фон за снимане на продуктова фотография

Изборът на подходящ фон е неразделна част от продуктовата фотография. Ролята му не е само да подчертава обекта, но и да подобрява самия кадър. Да, разбира се, продуктът винаги е най-съществената част на изображението, но фона заема основно място в него и обединява цялостната визия.

Необходимо оборудване 

Обичате ли да експериментирате? А случвало ли ви се е по някаква причина да не може да направите снимки в подходяща среда? Или търсите уникален начини да накарате продуктите си да изпъкнат? Хрумвало ли ви е да използвате монитора, като фон за снимане на продуктова фотография?

Да, с обикновен монитор може да се създават ефективни сцени, за да оживите визията на продуктите си и то с не много усилия. Представете си само, с какво разнообразие от фонове ще разполагате и колко надалеч може да стигне креативността ви.

Едно от предимствата да използвате монитора като фон е, че няма да имате нужда от много пространство. Трябва ви само подходяща поставка, като стъклена стойка за монитор, например. Тя е с идеална височина за целта.

Мониторът като фон за снимане на продуктова фотография

Може да използвате какъвто пожелаете фон за основата, върху която ще поставите продукта – картон, алуминиево фолио, черно стъкло или огледало. Отразяващите повърхности са за предпочитане, защото създават страхотни ефекти и крайните резултати могат да бъдат много атрактивни.

Например, може да опитате с няколко експеримента за заснемане от различни ъгли. Така ще накарате продуктите да изглеждат доста по- интересни и да получите чудесни кадри, на които обектът все едно плува във фона отзад.

Мониторът като фон за снимане на продуктова фотография

Снимка:joshcaudwell

Или да снимате върху огледало. Фонът от монитора ще се отрази директно в изображението.

Мониторът като фон за снимане на продуктова фотография

Снимка: brigetteclark.com

Ако сте избрали картон или някакъв друг подобен материал за основа, обърнете внимание на ръба, който ще се получи между него и монитора. 

За този кадър използваме дебело, индустриално фолио със слой алуминий. Пластично е. Удобно е и за целта, защото повърхността е отразителна. Проблемът с ръба идва от поставката – дървена масичка за сервиране на храна. Самата конструкция е вдлъбната (като табла) и има ръб, който повдига фолиото. 

Мониторът като фон за снимане на продуктова фотография

За да придобиете перфектно сливане е най-добре да използвате стъклена, равна повърхност и да подберете материал, който да е гъвкав, за да има възможност плавно да се извие надолу.

За да придадете реалистичен вид на цялата сцена,  не се колебайте да добавяте елементи на преден, среден и фонов план. Можете да използвате пясък, камъни, растения. По този начин изображението ще изглежда естествено.

Подготовка за снимане

Оборудването, което ще ви е необходимо, когато използвате монитора като фон, включва:

  • Монитор
  • Фотоапарат 
  • Обектив
  • Две основни светлини 
  • Допълнителни преносими светлини (по желание)

За заснемане на продуктовите изображения ще е подходящ обектив с фиксирано фокусно разстояние. Например, 56mm f/1.4. Такъв обектив предлага доста високо оптично качество и светлосила. С него може да бъде постигната чудесна острота на изображението и дребните детайли. 

Макро обектив в порядъка 24-105 мм може да ви предложи още повече гъвкавост, особено ако мониторът ви е извит в двата края.

Основната светлина трябва да бъде мека. При нужда използвайте дифузер. Източникът може да е разположен отгоре или светлината да идва отстрани. Важно е да не осветява директно обекта или монитора. 

Така ще си спестите нежелани отражения, бликове и други подобни несъвършенства. Тук е моментът да добавим,  че дисплей с матова повърхност  би бил най- добрият избор. Още едно от предимствата, когато използваме  монитора като фон за снимане на продуктова фотография е, че той самия се явява източник на осветление, излъчвайки светлина зад обекта.

В случай, че искате да постигнете допълнителни ефекти в продуктовите си изображения може да добавите и светлина от преносими осветителни тела с батерии. 

Например, за да придадете по-чист и ясен вид на ръбовете на обекта или ако идеята ви е да подчертаете конкретен детайл, поставете такъв източник от страната, където се намира онова, на което трябва да бъде наблегнато.

Мониторът като фон за снимане на продуктова фотография

Препоръки за снимане

В своя Youtube канал, Том Бък (Tom Buck),  прави ревюта на много техники, функционалности на продукти и разбира се, начини на приложение. 

Един от съветите, които той дава, в случай че изберем  да използваме монитора, като фон за снимане на продуктова фотография е да имаме предвид осветеността на самия монитор. Както вече споменахме, мониторът също е източник на светлина.  

Така че, ако по принцип е с настройки на Brightness около 80-90%,  при използването му като фон, тези стойности е желателно да се намалят и да са в порядъка на 25-30%.

Едно от ограниченията, с което трябва да се съобразите, когато използвате монитора като фон е големината на обектите. Каквото и да планирате да снимате, винаги е по- добре да разполагате с по- голям монитор. 

Освен, че изглежда по- естествено на заден план, заради по- високата си резолюция, големият дисплей ще ви даде възможност да  работите с по- големи обекти.

Така че, ако за следващите си продуктови снимки се чудите как да създадете персонализирани фонове или по- необичайни визуални ефекти, пробвайте с монитора като фон.