Продуктова фотография на бял фон

Независимо дали става въпрос за продуктови снимки за уебсайт или електронен магазин добавянето на изображения на бял фон е ключово. Една от целите на продуктовата фотография е да покаже продукта възможно най-ясно и да подчертае съществените му характеристики. 

Белият фон е чудесно решение в тази насока и може да разчитате, че ще ви осигури висококачествени резултати, защото лесно изолира и откроява продукта. Продуктовата фотография на бял фон може не само да накара вашите изображения да изглеждат професионално, но и да допринесе да привлечете повече зрителски интерес.

Първото и може би най-важно нещо, когато се захванете да снимате продукти на бял фон е да помислете за самия продукт и онези ъгли, които ще го опишат най-добре.

Продуктова фотография на бял фон

Снимка: kidly.co.uk

Можем да заключим, че в днешно време продуктовите изображения отговарят на конкретни стандарти. Много платформи за електронна търговия изискват снимките да съответстват на определени норми.  

Например, в Amazon oсновните изображения трябва да имат чисто бял фон с RGB цветови стойности от 255, 255, 255, което освен че осигурява последователност, не отвлича вниманието от действителния продукт и представя максимално точно онова, което се продава. 

Друго съществено изискване е предметът да запълва най-малко 85% от рамката. Ако продуктът е показан в средата, той трябва да заеме най-малко 50% от кадъра. И, ако до тук постигането на идеален продуктов кадър на бял фон ви изглежда сравнително лесно бихме ви посъветвали да не прибързвате със заключенията.

Отчетливите снимки на продукти на чисто бял фон зависят най-вече от решенията за оформяне на светлината. Продуктът трябва да бъде внимателно композиран, добре осветен и фокусиран. По възможност е добре да се избягва плитката дълбочина на рязкост. 

За да запазите акцента върху продукта обърнете внимание на разсейващите форми, които се появяват на заден план. Когато говорим за продуктови изображения на бял фон, имайте предвид, че онлайн потребителите не обичат снимки с различни контрасти и допълнителни елементи, защото често това може да ги обърка или да отвлече вниманието им.

В конкретния пример по-долу, виждаме именно това. Достатъчно би било да се демонстрира пространството вътре в античните куфари, като се снимат празни, защото всички останали предмети разсейват вниманието ни.

Продуктова фотография на бял фон

Снимки: wayfair

Как да снимате на бял фон,  прозрачни, бели или лъскави продукти?

Продуктова фотография на бял фон

Снимка: instyle.com

Продуктова фотография на бял фон

Снимки: threebythree

Когато се налага да снимате неудобни продукти на бял фон е важно правилно да настроите баланса на бялото. Съобразете настройката според вашия източник на светлина и средата, в която снимате. Така ще избегнете нежелни нюанси. 

В тази ситуация умението да контролирате светлината е изключително необходимо. Подходящите условия на осветление са жизненоважни. Чрез правилните настройки ще можете да разграничите белия продукт от белия фон, както и да създадете дълбочина в изображението. 

Основната грешка при снимане на бял продукт на бял фон обикновено е преекспонирането, както на преден, така и на фонов план.  Ако изображенията са ярки и не съдържат почти никакви сенки, формата и дълбочината на обекта ще се размият във фона. 

За да получите сенки трябва да използвате непряка светлина и да композирате така продукта, че той да се намира по-близо до камерата и по-далеч от фона.  За да озарите фона с постоянен, балансиран източник на светлина се уверете, че светлините са разположени на правилното място. 

За да осветите фона може да използвате рефлектор, тъй като той осигурява равномерно разпространение на светлината. Това ви дава възможност лесно да я разпръснете особено в случаите, когато се нуждаете от повече и по-равномерна светлина.

Ръчните настройки на камерата и избора на подходяща бленда ще ви позволят да подчертаете уникални форми или текстури без да губите детайли в изображението. Продуктът трябва да е изцяло на фокус. 

Колкото по-голяма е стойността на F, толкова повече от продукта ще бъде на фокус. Старайте се да  фокусирате върху предната част на обекта.

Разбира се, при цветните и тъмни предмети нещата изглеждат съвсем различно. Те контрастират на бял фон, а това ги кара да се открояват.

Продуктова фотография на бял фон

Снимка: beautyhabit

Когато снимате обект на бял фон е много важно да се съобразите с разположението на предмета, с неговата височина и разстоянието на светлините спрямо фона. 

За да избегнете нежелани сенки, отблясъци и други подобни недостатъци, старайте се да подберете най-подходящите ъгли, да съобразите посоката, от която ще снимате и обърнете специално внимание на мощността на светлините, с които планирате да осветявате обекта. 

Оборудването необходимо за постигане на чист бял фон следва цялостната концепция по изпълнението, защото всеки продукт е различен. Например, за избора на обектив значение ще имат ъглите и настройките на камерата. 

Колко и какви светлини можете да използвате ще зависи от пространството, където ще снимате. Все пак трябва да споменем, че ръчните светломери могат да бъдат изключително полезни, ако искате да се сдобиете с перфектни кадри. 

Те се използват за измерване на количеството околна светлина, което ви позволява да определите най-подходящите настройки за контролираното осветление и камерата. Модификаторите вършат чудесна работа за осветяване на фона. 

Ако сте начинаещи и всичко това ви се струва твърде сложно може да започнете с палатка за продуктова фотография. Когато усвоите повече умения и натрупате опит ще сте готови сами да създавате перфектните условия за продуктова фотография на бял фон.