Грешки при обработката на продуктови снимки
Грешки при обработката на снимки

Висококачествените продуктови изображения със сигурност са едно от най- ефективните средства, с което да привлечете клиенти и да развиете бизнеса си онлайн. Продуктовата фотография обаче може да бъде и предизвикателство, защото освен креативност се изискват познания и умения.

Визуалното съдържание, което представяте трябва да бъде привлекателно и професионално направено. В противен случай рискувате да пропъдите потенциални клиенти или вашите продукти да бъдат по-често връщани от купувачите, заради несъответствия между визуалното представяне и действителния продукт.

За да насърчите потребителите към покупка е необходимо да отделите особено внимание на всеки детайл от продуктовото изображение. И най-вече на обработката, защото тя е последният етап от целия процес. Преди да публикувате снимките, се уверете, че всяка подробност е изпипана.

Най-често срещаните грешки при обработката на продуктови снимки са свързани с фона, контраста, яркостта на обекта и пропуски в заличаване на дребните несъвършенства.

Как да избегнете грешките при обработката на продуктови снимки?

В продуктовата фотография снимането на бял фон е важно, не само за представяне на продукта, но улеснява и редактирането на продуктовите изображения. Правилно зададеният бял фон гарантира минимални усилия и спестява време в постобработката. Белият фон трябва да бъде чисто бял – не сив, не жълт или с оттенъци.

[rl_gallery id=“2716″]

Снимка: stetson.com

Затова,  когато обработвате  продуктовите изображения и решите да промените нивата на яркост или кривите (тъмните пиксели), за да изсветлите фона е необходимо да внимавате, да не преекспонирате отделни части от обекта или да създадете излишни нюанси. Уверете се, че крайният резултат е с чисто бял фон и без недостатъци.

На следващия кадър ясно се вижда, че обектът е прекалено осветен от едната страна. А зад него се е образувал жълт оттенък в следствие на силната яркост.

Снимка: urbanoutfitters.com

Както прекалената яркост, така и недоекспонирането в продуктовата фотография са качествен недостатък, който може да провали продукта. Винаги бъдете внимателни с експозицията. Необходимо е да има баланс между светлите и тъмни участъци в кадъра. Недостатъчната или прекалената яркост на отделни части от продукта ще скрие конкретни детайли. При недоекспонирането те ще останат в сянка. И обратно, при засилена яркост ще са прекалено осветени.

Най-правилно е да съблюдавате настройките за подходяща експозиция още при самото заснемане на изображенията, защото е почти невъзможно, с какъвто и да е софтуер, да изкарате наяве подробности, които всъщност липсват. Освен това, повечето цифрови фотоапарати разполагат с функция за компенсация на експозицията, която ще ви позволи да регулирате и контролирате настройките. И все пак, ако снимката трябва да се коригира, нека корекцията да бъде минимална.

Същото указание важи и в случай, че коригирате контраста. Преди да помислите, че по-контрастното изображение ще привлече повече внимание, си спомнете, че изображението трябва да е идентично с действителните цветове и да представя реално продукта. Ако контрастът ви се струва недостатъчен и искате да го засилите, имайте предвид, че може да затъмните по-тъмните участъци в изображението. Промяната в контраста често изменя правилното предаване на цветовете.

В следващия пример виждаме нагледно, как минимално изменение в контраста (снимка 2), увеличава еднакво наситеността на цялото изображение.

Снимка: stetson.com

На снимка 3 сме намалили контраста.

Всички тези промени правят продукта да изглежда неестествено.

За да избегнете грешки при корекции на яркостта и контраста на продуктовите си изображения най-подходящо би било да редактирате отделни зони от кадъра. По този начин няма да засегнете правилно експонираните участъци, а напротив ще подобрите цялостното визуално представяне.

Ако се интересувате от фотография, не може да не сте чували фразата „крив хоризонт“. Човешкото око е устроено да възприема правите линии и да приема образи в симетрия. То търси визуален баланс във всичко. Ето защо и композицията във фотографията е толкова важна. Затова, когато подготвяте сцената за заснемане на продуктите си е добре да обърнете внимание на водещите линии. Кривият хоризонт ще разбалансира целия кадър и в последствие ще измести вниманието на зрителя.

Хоризонталната линия подсъзнателно насочва вниманието на зрителя към композицията. Добрата фотографска композиция е ключова за създаване на визуално ангажиращо изображение. Хоризонталните линии в продуктовата фотография по правило трябва да бъдат равни.

Следващият пример нагледно ни демонстрира, как водещата хоризонтална линия разбалансира продуктовото изображение. Погледът първоначално се забива в нея и се разсейва.

[rl_gallery id=“2722″]

Снимка: everydayoil.com

И все пак идеята в този кадър може би е била да се приложат динамични диагонали, които да насочват погледа на зрителя. Но това означава, важните елементи да се поставят по диагонал, което можем да видим в следващия пример.

Снимка: packagingoftheworld.com

Правият хоризонт и това, как основният обект се пресича с хоризонталните линии е от значение в продуктовото изображение. Хоризонталните линии често се използват, за да се постави фокуса върху продукта или да се акцентира върху най-важния елемент от сцената. Ефективен начин за привличане на внимание е прекъсването на хоризонтални линии с продукта.

Снимка: homework.dk

Затова, винаги когато снимате продукти, обръщайте внимание на правия хоризонт.

Най-лесният начин, с който да поддържате прави линиите в своите кадри е, като използвате Grid – мрежата на дисплея или решетъчните линии във визьора.

Снимка: Катя Токушева

В случай, че тази опция не е активна винаги може да бъде допълнително настроена от менюто на вашата камера.

Снимка: Катя Токушева

Разбира се, ако установите, че все пак има някакво изкривяване в кадъра можете лесно да го коригирате в постпродукцията, като завъртите леко изображението. Имайте предвид обаче, че това ще отнеме част от сцената. Продуктът не трябва да изглежда притиснат.

Друга грешка при обработката на продуктови снимки е пропускът да се заличат малките дефекти. Продуктовите фотографи са наясно, че преди всяко заснемане, продуктите и сцената се почистват основно от петна, пръстови отпечатъци, прах, частици и прочие. Въпреки това, нерядко се случва във финалните кадри да се появят прашинки, власинки, драскотини, включително петънца от прах попаднал по обектива или в самата камера. Важно е при редактирането да огледате внимателно и да премахнете всякакви такива несъвършенства.

Не бива да забравяте, че прекаленото редактиране може да промени много от елементите, които са важни за продуктовия кадър, като цветовите нюанси, например. Твърде много редактиране може да доведе до увеличаване на шума, което е следствие от влошаване качеството на изображението. Опитайте се да поддържате последователност в снимките. Преди да публикувате продуктовите кадри се уверете, че те са на фокус, че  продуктите ви се показват във възможно най- добрата светлина и че не сте допуснали грешки в обработката.