Бъдещето на продуктовата фотография

Онлайн пазаруването става все по-популярно сред хората в световен мащаб и прогнозните тенденции показват, че до няколко години търговията ще бъде предимно мобилна.

Ако досега потребителите използваха своите мобилни устройства, за да търсят информация, то днес вече много от тях пазаруват мобилно.  

Все повече хора и у нас започват да се доверяват на този процес. През 2020 онлайн пазаруването се превърнало в навик за 31% от онлайн потребителите в България. Статистически данни сочат, че над 1.6 млн български потребители са пазарували онлайн (BEA e-commerce Passport 2020).

Факт е, че през последните няколко години търговията претърпя трансформация. Технологиите и съвременните условия на изолация подтикнаха бизнесите, които разполагаха само с физически магазини да присъстват и онлайн. Глобалните тенденции показват, че електронната търговия ще се развива експанзивно и през следващата година. 

А в тази връзка най-често срещаният начин за взаимодействие с клиентите е чрез визуално съдържание. Защото, ангажирайки всички сетива на потребителите, дигиталната реалност се приближава до физическата.

Технологиите, като възможност за изграждане на визуално представяне и идентичност на марката

Продуктовите изображения са част от набора визуални компоненти, които помагат на бранда да се разграничи от останалите конкуренти, да бъде запомнен, да формира възприятията на потребителите. Визуалният стил и качеството на продуктовите снимки е от съществено значение за ангажиране на внимание и привличане на клиенти.

Освен това независимо дали потребителите ще поръчат онлайн или ще посетят физическия магазин, те задължително първо ще направят виртуално проучване, за онова, което търсят. Затова всеки онлайн търговец непрекъснато трябва да има за цел  да подобрява потребителското преживяване.

А, когато се търсят нови и оригинални похвати следва процес на непрестанно развитие и създаване на тенденции. Не случайно с еволюцията на цифровите технологии продуктовата фотография премина на други нива. 

Само до преди няколко десетилетия фотографите използваха лентови камери, а днес съвместната дейност на иновативни компютърни специалисти, талантливи дизайнери – художници и професионални фотографи допринесе за бързото развитие на цялата фото индустрия. 

Софтуерните разработки са толкова усъвършенствани, че сме в състояние да разглеждаме продукти, обзавеждане, интериори, автомобили с 360-градусови снимки. Да мащабираме детайлите, да завъртаме, да променяме цветовите разновидностите.

И всичко това дигитално, от собственото ни мобилно устройство и комфорта на дома ни. Разбира се, и фотографите могат да се похвалят с широк набор от усъвършенствани редактори, които да улесняват и подобряват работата им.

Но дали технологичното бъдеще няма да запрати продуктовата фотография в ъгъла?

Това е въпрос, който мнозина отдавна си задават и чийто отговор е наистина труден, защото в тази област вече съществуват толкова много иновации, които се появиха със замах и то само за няколко години. Така, че едва ли можем да си представим докъде ще стигнем в бъдеще. 

Ето например, разпознаването на лица на Adobe вече е толкова напреднало, че може лесно да избира лица от всички ъгли или да локализира някаква отделна характеристика на конкретни лица за прилагане на манипулация. 

Дори модерните фотоапарати, като Sony a7 III  разполагат с лицево разпознаване. И все пак, нека да отбележим, че пускането на този конкретен модел на пазара беше през далечната 2018г, а феновете на Sony вече са в очакване на по-новата версия Sony A7 IV, която се очаква през декември 2021.

Разбира се, нещата не спират до тук. Днес можем да се сдобием и с иновативна, напълно автоматизирана, модулна, хардуерно-софтуерна система за създаване на интерактивна виртуална реалност в 3D формат и 360° презентации на продукти.

Съществуват и  автоматизирани решения за продуктова фотография с интегрирани камери и управление на светкавицата, моторизирани въртящи се плоскости, бутони за незабавно заснемане, сканиране на баркод, готови шаблони за настройки за фотосесии и  т.н.

Софтуерите за обработка също бързо търчат напред и не подминават някои основни етапи в продуктовата фотография. И въпреки, че се търси висок стандарт, а изпълнението обикновено изисква повече време, няма да се учудим, ако скоро чуем за нов, мощен софтуер, който е способен да се справи с рутинните задачи в постобработката и ретуширането. 

Какво друго да очакваме от новите технологии в областта на продуктовата фотография в бъдеще? 

В последно време в комерсиалната фотография все по-често се забелязва упоритото настаняване на 3D изобразяването, което се налага като трайна практика от водещи индустрии. 

Ето и един конкретен пример, в който британската марка Geckota кратко, ясно и изключително оригинално презентира една от колекциите си с часовници. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Geckota Watches (@geckota)

По същия начин, във фотографията на недвижими имоти, камерите и сдвояването на софтуер позволяват на човек да се разхожда из къщата, да заснема интериора, местоположението и всички подробности, а накрая софтуерa обработва данните в 3D визуализация. 

Бъдещето на продуктовата фотография

Снимки: KALMAN & PABST PHOTO GROUP

Бъдещето на продуктовата фотография

Снимка: trgmultimedia

Възходът на компютърно генерираната визуализация на продукти вече завладя лидерите в не един отрасъл. Индустрии, като дизайн и производство на мебели и обзавеждане отдавна са постигнали гъвкавост по отношение на своята работа, използвайки иновациите в мащаб. 

За да достигнат до повече оперативни постижения и стойност, те влагат цифровизацията в много от етапите, през които преминава цялостният им производствен процес. Разбира се, това не подминава и продуктовата фотография, необходима за маркетингови цели.

CGI продуктовата фотография представлява използване на компютърно генерирани изображения, с които се създава хиперреалистична „снимка“ на продукт. 

Бъдещето на продуктовата фотография

Снимка: trgmultimedia

Бъдещето на продуктовата фотография

Снимки: KALMAN & PABST PHOTO GROUP

CGI технологията експанзивно се развива и напредва, особено през последните години. И тъй като цената ѝ продължава да намалява много компании вече използват CGI фотографията за създаване на зашеметяващи продуктови визуализации на своя асортимент.

Бъдещето на продуктовата фотография

Waterproof Key Case by Tim Cooper

web: behance.net/timcooper3D

Крайният резултатът е достатъчно добър и реалистичен. И нищо чудно този тип визуализация да се превърне в естествен наследник на традиционната продуктова фотография. Съвсем обективно можем да кажем, че намира място в бъдещето на онлайн търговията.

И все пак, на този етап съществува известна неубедителност в някои от CG сцените. Особено като се има предвид, че границата между силно фотошопирана фотография и CG визуализация е много тънка.

Бъдещето на продуктовата фотография

Снимка: trgmultimedia

Бъдещето на продуктовата фотография

BMW i8 Interior by Mostafa Zaki

web: BMW i8 Interior

В наши дни създаването на вълнуващо съдържание изисква много повече креативност. Например, красиво продуктово изображение с подвижен, динамичен  елемент от сцената, определено ще предизвика интереса на последователите. И понеже  социалните мрежи се превърнаха в канали за директни продажби, там можем да открием актуални и успешни тенденции  и техники за представяне и реклама на брандовете: 

Синемаграфии 

Синемаграфиите са неподвижни изображения с плавно и повтарящо се действие (анимация) в някоя част от него.  Този стил често изненадва потребителя, поддържа ангажираността и интереса.

Представете си димяща чаша кафе или пък флорална капка, която бавно се влива в шишенце с изискан парфюм. Всичко това може да звучи сложно за постигане, но технологията за създаване на синемаграфии вече е достъпна за всеки.

Автентичните изображения 

Те имат силата да докосват сърцето на публиката. Да потапят зрителя в атмосферата на историята.

Това са онези снимки, които са запечатали открояващ се момент, но в същото време им липсват онези ефекти – не изглеждат напудрени и комерсиални, и затова резонират някак първично с потребителите. Имат необикновената способност да създават надеждна връзка между потребителя и продукта. 

Бъдещето на продуктовата фотография

Снимка: unsplash

Бъдещето на продуктовата фотография        Снимка: unsplash

Птичи поглед

По-популярни стават и изображенията и клиповете, заснети с дрон,  и все повече проекти използват изображения с изглед от птичи поглед. 

Често при продуктовата фотография в индустриалния дизайн присъстват кадри на индустриален обект от птичи поглед – фабрика, завод. Този тип изображения са необходими за представянето на компанията в сайта, както за реклама в електронни медии. Подходящи са също за строителство и туризъм.

Бъдещето на продуктовата фотография

 Фолксваген в Сао Жозе дос Пиньяс, Бразилия

В много отношения може да се каже, че новите технологии улесняват фотографите, но също така могат да ги изместят от бизнеса.

Още сме в началото на технологичната революция и като че ли, засега технологиите са в симбиоза с  фотографията. А и фотографията е преди всичко творческа професия. Едва ли скоро изкуственият интелект ще може да замени изцяло човека. 

Но, все пак в близко бъдеще е предвидимо изкуственият интелект да може да създаде фотореалистично изображение или видео, оптимизирано за психологията на целевата аудитория, при това бързо и на ниска цена.