Как да изберем палатка за продуктова фотография с led осветление?
Продуктови 3D снимки за онлайн бизнеса

Във визуалния свят, в който живеем, няма време за посредствени изображения.  Затова можете да бъдете сигурни, че една палатка за продуктова фотография би ви спестила усилия и би увеличила възможностите ви за стилни и завладяващи продуктови изображения. Ако разполагате с професионална  кутия за снимане, добре подбран фон и подходящо осветление, бъдете сигурни, че вече сте спечелили битката с досадните и натрапчиви сенки, които обикновено изпортват и най-добрия кадър.

 

Какво е палатката за продуктова фотография?

Палатката за продуктова фотография най-общо казано е кутия с формата на куб, с пет или шест страни, изработени от прозрачна тъкан, позволяваща на светлинния поток, идващ от множество източници, да се разпределя и разпространява правилно около обекта. 

Продуктовите и комерсиални фотографи отдавна са открили тайната на красивите изображения. Тя се дължи именно на стойността на палатката за продуктова фотография и затова разполагат с такава в студията си. Открива се и съществена разлика в оборудването, което използват. Професионалистите обикновено работят в студиата си с по-скъпи палатки, модификатори и софтбокси, които осигуряват допълнителен контрол на светлинния поток. В допълнение използват и разнообразни автоматизирани стойки, „въртящи се ръце“ и прочие. 

Но нека не забравяме, че скъпото оборудване и големите студия не винаги са източник на зашеметяващи визуални резултати. Ако знаете как да използвате правилно оборудването и светлината, ще сте в състояние да се конкурирате и да надгрaждате оборудването си с по-качествени, и професионални уреди.

 

Въртяща се платформа за продуктова фотография

Предлагат се и палатки за фотография с телефон. С тях  може да развивате продуктово заснемане за електронна търговия и за бизнеса си.  Ще може да създавате изображения, които стимулират продажбите в уеб магазина или онлайн профила ви в платформи като Amazon, Ebay, Shopify, Etsy, или да ви помогнат да се откроите с вашите продукти в социалните мрежи. 

 

 

Как помага LED осветлението за заснемането на продукти?

Когато говорим за продуктова фотография, винаги споменаваме осветление, защото е неизбежно. Произходът на самата дума идва от гръцки φωτός (phōtos или phōs) „светлина“.

Реализирането на продуктова фотография е невъзможно без подходящо осветление. Най- добрият източник за продуктова фотография, с който разполагаме, е естествената светлина. Тя обаче не винаги е достатъчна.  Необходимо е да си осигурим  и  допълнително осветление, за да подчертаем правилно всички характеристики на продукта. Особено при заснемане на продукти на закрито. В цялата информация в интернет пространството, включително съвети или споделен опит от професионалисти, се натъкваме на фразата „контролирана светлина“.

 

Как да използвам правилно палатка за предметна фотография?

 

Какво всъщност представлява контролираното осветление?

Най-точно дефинирано, това е изкуствена лампа, която може да бъде управлявана.

Контролирано осветление се наблюдава най-често в професионалните фотографски студия.  Така фотографът може да насочва светлината според ъгъла на заснемане на обекта и да модифицира нейната сила. А когато включи и подходящи рефлектори или софтбокси, светлината може да бъде омекотена, за да се избегнат тежки сенки или отблясъци. Има опция да се създаде и т.нар. „драматична“ или твърда светлина. Тя е особено подходяща за по-творчески направления.

От това как ще изберем светлината зависи ще се получи ли ефектна продуктова снимка с отлично качество. Следва да се отбележи, че всеки източник на светлина има цвят. Той е задължителен към всеки обект, осветен от конкретната светлина. Цветният акцент се засилва в зависимост от това колко близо е обектът към светлината. Точно подбраната светлива дава възможност за придаване на реалния цвят на предметите. 

В продуктовата фотография има четири различни вида източници на изкуствена светлина. Те имат различно предназначение:

  • Флуоресцентна
  • ЛЕД (светоизлъчващ диод)
  • Волфрам (нажежаема жичка)
  • Strobe (мигаща)

Флуоресцентната е добре позната, защото се използва отдавна. Обикновено не предлага  подходящо качество на цвета.  Ако се снима жив модел, придава нежелано тониране. Това прави флуорeсцентното осветление, по-малко използвано.

ЛЕД или диодното осветление е енергийно ефективно, произвежда малко топлина и съответно издържа дълго време. То се състои  от множество малки светодиоди. В спектъра му няма УВ и инфрачервено лъчение, като в сравнение с конвенционалния източник на светлина ефективността е значително подобрена. Светодиодите могат да варират от много стабилна цветова температура до по-слаба. Светлината, излъчвана от светодиодите, не е толкова топла и не се разпространява много, така че може да се смекчи с рефлектор. ЛЕД осветлението е най-предпочитаният вариант предвид всичките му предимства. 

Волфрамът е добър източник на светлина, но също така излъчва голямо количество топлина, което се оказва огромен недостатък в продуктовата фотография, особено при заснемането на храна. Некомфортно е и когато в сцената участва фотомодел.  Така или иначе, животът на нажежаемата жичка е към своя край. След като Европейският съюз забрани производството, в потреблението му се забелязва чувствителен спад.

Мигащата или импулсна светлина, известна като строб осветление, идва от светкавицата на камерата. Това е може би най-често използваното изкуствено осветление във фотографията и се явява едва ли не  задължителен атрибут за фотографите. С него вървят още строб осветителни системи и много аксесоари за модифициране на светлина –  чадъри и софтбоксове.

Когато се снимат продукти за електронна търговия, най-често се избира постоянна, непрекъсната светлина, омекотена от софтбокс. За най-добри резултати в продуктовата фотография се разчита на три основни източници, които са разположени около обекта –  два отстрани и един директно отпред, отзад или отгоре, в зависимост от желаните резултати.

Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?

Професионалистите използват оборудвано студио и комбинирано осветление, като именно това е разликата между тях и масовият потребител.  Повечето от нас могат да си закупят среден клас модел подвижна светкавица. Тя обаче не винаги е достатъчна. Ако имате стабилен бюджет, в днешно време има възможност да се оборудва студио и в домашни условия.

LED осветлението и продуктовата фотография

Как да изберем подходяща палатка за продуктова фотография с led осветление?

Търговците се нуждаят от качествени изображения за успешните продажби на своите продукти, за да отговорят на конкуренцията в интернет пространството. Предлагат се фотографски кутии, които разполагат с всичко необходимо, за да бъдат направени качествени авторски снимки и да не се налага да се използва професионално фотоателие. Подходящата палатка с ЛЕД осветление позволява да разгърнете свободно своята креативност.  Тя е в помощ както на  професионалистите, така и на любителите фотографи да направят перфектната снимка от подходящия ъгъл.

При избора на подходяща палатка с LED осветление има няколко важни фактора, които трябва да се вземат предвид. В тази статия ще разгледаме някои от основните аспекти, които трябва да се включат във вашето решение.

 

Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?

  • Големина и размер:

Най-важният фактор за избор на палатка с LED осветление е големината на предметите, които ще се снимат вътре в нея.  Според техните размери се определя големината на палатката.. Ако сте фотограф или видеограф, който снима в голям мащаб, ще ви трябва по-голяма палатка, която да може да побере цялото ви оборудване и да ви предостави достатъчно пространство за работа. Ако пътувате само с малка камера или смартфон, по-малка и компактна палатка може да бъде по-подходящ избор.

 

  • Качество на LED осветлението и опция за регулация

Когато става въпрос за LED осветление, качеството е от съществено значение. Проверете какъв тип LED светлини са вградени в палатката и каква е тяхната яркост. Освен това, имайте предвид наличието на опции за регулиране на яркостта и цветната температура на светлината. Това ви позволява да приспособите осветлението според вашите нужди и условията на снимане.

  • Цена на палатката с LED и отговаря ли на бюджета ви

Цената е важен фактор при избора на палатка с LED осветление. Правете сравнение между различните марки и модели, като се уверите, че получавате добро качество за вашите пари. Имайте предвид, че някои по-скъпи модели може да предлагат по-надеждно осветление и по-дълъг живот на продукта.

  • Други фактори, които да вземем предвид

При избора на палатка с LED осветление, имайте предвид и следните фактори:

Водоустойчивост. Важно е палатката да е устойчива на влага и да може да защити оборудването ви от всякакви атмосферни условия.

Преносимост. Ако често пътувате или снимате на различни локации. Също така е важно да се уверите, че от избраната палатка с LED осветление има наличност в момента на покупката.

Снимки: photopro.bg