Продуктови снимки на коктейли
Продуктови снимки на коктейли

Основни принципи, техника, трикове, детайли, осветление, ъгъл и стилистика на снимане. Как процедира ФотоПРО?

Изглежда коктейлите продължават да са любима напитка и днес, а неизчерпаемата фотографската креативност е устремена да покаже на потребителите нови, изкушаващи визии на коктейлните рецепти.

Коктейлната миксология е една от вълнуващите теми в продуктовата фотография. Като дял от фотографията на храна, тя е необятна възможност за експериментиране, включваща изобилие от цветове, течности, лед, огън, плодове, подправки, цветя и въображение, което ги смесва и презентира по най-завладяващ начин.

Как се заснема коктейл?

Основните принципи за заснемане на коктейли следват насоките на продуктовата фотография на храна.

За създаване на интересен, реалистичен и апетитен кадър, на първо място ви е нужна цялостна идея. Правилният избор на допълнителни елементи, фон, фокусно разстояние, дълбочина на полето, цветова координация и завладяваща композиция са в основната на стилно представения продуктов кадър на коктейл.

Подобно на всеки вид фотография и при заснемането на коктейли има водещи правила. Но въображението е основен компонент от тази форма на изкуство, което няма граници, така че правилата могат да бъдат добра основа, но не и максима. Разбирането на композиционните техники и тяхното прилагане цели да развие собствен, уникален стил.

Композиционни техники

В продуктовата фотография на храна и напитки съществуват три композиционни техники. Избраният модел обикновено е водеща линия:

  • Правило на третините
  • Златното сечение
  • Симетрия

 

Умението да балансирате техниките за композиция, с подходящия стайлинг и отрицателното пространство, ще ви позволи да контролирате погледа на зрителя към конкретни зони от вашите снимки.

Много от професионалистите във фотографията на коктейли създават визуално по-интересна и приятна композиция, залагайки нечетен брой обекти в група. Например 3 или 5 чаши разположени в диагонална или триъгълна композиция.

Продуктови снимки на коктейли

Photo: https://www.anisasabet.com.au

 

При наличие на повече обекти в кадъра, много по-лесно можем да дадем акцент на един основен „герой“ в нашата композиция, като го изведем на преден план и използваме по-малка бленда, за да го откроим.

Продуктови снимки на коктейли

Photo: https://www.anisasabet.com.au

Светлина

При заснемане на коктейли едно от предизвикателствата, с които ще се сблъскате е осветлението. Работата с осветлението е по-специфична, заради стъклените съдове, в които се представят коктейлите. Те са предпоставка за появата на нежелани отражения и отблясъци. Затова правилния подход и необходимостта от усъвършенстване са от решаващо значение за постигане на идеалния кадър.

Обикновено в продуктовата фотография на храна и напитки се предпочита естествена светлина. При организиране на сцената професионалистите залагат на странично и задно осветление. Задължително в реквизита ви трябва да присъстват рефлектор и дифузер или разбира се, подръчни средства, с които да ги замените. С тяхна помощ може да насочвате светлината и да акцентирате конкретна част от чашата.

Задната светлина подчертава течността, докато със страничната се цели да се наблегне на ръба на чашата.

Не е добра идея да смесвате естествено с изкуствено осветление.

Ако трябва да снимате в бар, намерете осветено място.

Продуктови снимки на коктейли

Photo: https://www.southernliving.com

Ъгли на заснемане

За да подобрите снимките си обмислете правилния ъгъл или изпробвайте няколко възможности. Движейки се от фронтално положение, 45-градусово или директен кадър заснет отгоре е важно да наблегнете на акцента, който кара напитката ви да изглежда подканяща.

Photo https://www.jacquelynclark.com

Стайлинг

Стайлингът в продуктовата фотография на коктейли ви предоставя забавна възможност да поиграете с интересни миксове от цветове, красиви чаши, лед и изобилие от допълващи елементи, фонове и повърхности, с които да изследвате най-интригуващата композиция. Но въпреки това, снимките на коктейли ще предизвикат и вашето търпение, защото за разлика от останалите продукти е необходимо да се приготвят точно преди самото заснемане. Много от напитките са с лед, а работата с него е прецизна и ограничена във времето.

За да изградите правилна концепция за предстоящите снимки на конкретен коктейл може да помислите, кога и къде хората го консумират. Дали баровата обстановка би била по-подходяща или нещо сезонно, напомнящо за тропическа страна и лято ще се впишат по-добре.

От друга страна, самите напитки могат да бъдат сравнително безлични за снимане, така че прилагането на знания относно комбинирането на цветове може да подпомогне добрия краен кадър. Използването на противоположни цветове, например е чудесен начин да добавите интерес и жизненост към снимките си. Така че, какъвто и да е основният цвят на вашата напитка, опитайте да включите и допълващ в елементите, с които ще декорирате и презентирате.

Обърнете внимание на детайлите. Ако поръчаме коктейл в бар, обикновено ни го носят с охладена чаша и декорация. И това ни радва.

Коктейлите винаги се нуждаят от декорация. С нея ще добавите текстура, цвят, височина и слоеве. Цитрусовите и горски плодове са най- често срещания акцент в коктейлната декорация.

Хубав начин да разчупите еднообразието в снимките си е да допълните сцената с още елементи, които да поставите на преден план или за фон. Подредени празни чаши, множество сламки от едната страна или бутилка с алкохол, шейкър за коктейл. Разпръснете наоколо някои от съставките на напитката или инструментите на бармана.

Продуктови снимки на коктейли

Photo: https://www.halfbakedharvest.com/

Какви трикове може да приложите при заснемане на продуктови снимки на коктейли?

Ледът е съществен елемент в много продуктови кадри на коктейли. Наясно сме, че това е нетрайна съставка, с която се работи изключително трудно. Ако използвате истински лед е важно да го добавите към композицията си веднага преди да стартирате снимките.

Ако искате кристално чист лед, Лиза Болтън, съветва първо да кипнете водата и тогава да заредите в камерата/фризера.

Днес, има възможност да работим с много форми за лед, да замразяваме билки, цветя и други съставки за нашите пищни и стилни коктейлни кадри.

Едно от най- големите предимства е, че на пазара можем да открием и изкуствен лед, което е от изключителна полза, особено за начинаещите.

Ако искате да сте като професионалистите, бъдете креативни. Ефект на топящ се „изкуствен“ лед се създава с добавяне на обикновена вода под пръснатите около чашата фалшиви кубчета.

Продуктови снимки на коктейли

Photo: https://theblondcook.com/strawberry-mojitos/

 

Поддържането на перфектния конденз отстрани на чашата е почти невъзможно, особено когато кубчетата лед в течността не са истински.

За да създадете ефект на конденз, използвайте смес от вода и глицерин.

Пригответе я, като добавите равни части смес от вода и глицерин, комбинирани в подходящ съд с пулверизатор. След като разбъркате добре, напръскайте върху стъклената чаша, на стайна температура.
Ще се учудите колко перфектен е конденза. За разлика от истинския, който се стича и изчезва, вашият конденз ще остане през цялото време в първоначалното си състояние.

Същата смес е достатъчно ефективна да придаде свеж вид и на плодовете във вашия реквизит.

 

За да разполагате с ледена чаша е необходимо предварително да я охладите. Ще са ви нужни около 15 до 20 минути престой на чашата във фризера, малко преди снимките.

Когато работите със стъкло, винаги имайте предвид отпечатъците. За целта може да използвате ръкавици. Транспортирайте вече напълнени чаши, като поставите двете си длани на дъното и горната част на чашата, а не около страните.

Добра практика е да настроите своя кадър, преди да донесете „героя“.

Професионалистите често изливат течността в чашата в последния момент, използвайки фуния, за да избегнат пръски.

Ако сте се захванали да снимате димящи коктейли, вместо да рискувате безопасността си с истински огън или запалими продукти, може да опитате да постигнете същия ефект със сух лед или електронна циагара.

Продуктови снимки на коктейли

Photo: https://www.eaudevie.com.au

Заснемането на продуктови изображения с коктейли определено изисква много време и предварителна подготовка. Необходимо е да поразмишлявате върху концепцията си, да се съсредоточите в детайлите. Колкото по- уникална са перспективата и стайлинга, толкова по-вероятно е зрителя да усети „личността“ на коктейла, само в няколко кадъра.