Продуктова фотография за рекламни банери
Продуктова фотография за рекламни банери

Продуктовата фотография е задължителен елемент от рекламата, онлайн магазините, интернет сайтовете и електронните информационни портали. За разлика от класическата фотография, тя има за цел да представи определени търговски стоки, отделни артикули, услуги и да промотира рекламни кампании. 

Нейните цели определят основните й характеристики, които я отличават от останалите снимки, независимо дали те са направени от професионален фотограф или не.  

 Продуктова фотография за рекламни банери

Какви са ползите на рекламните банери?

Дизайнът на съответните рекламни банери изисква при тяхното изработване да се използва специфична визуализация, която да изтъкна предимствата на определено изделие, търговски продукт, фирмена марка.  Самият рекламен банер представлява атрактивно графично изображение. Неговата цел е да представи интригуваща информация на потребителите и да привлече тяхното внимание. 

Рекламните банери могат да бъдат статични или анимирани. Първите обикновено съдържат графично изображение с текстова информация. При втория тип са включени аудио и визуални ефекти, които наподобяват рекламен клип. 

Освен полезната информация рекламният банер може да отвежда потребителя към конкретен сайт, интернет страница или онлайн магазин.   

Всъщност рекламният банер е една от най-разпространените форми на рекламиране в интернет пространството. Освен че по този начин се привличат потребители, с помощта на банер може да наложи нов продукт, да наложи търговска марка, да повиши посещенията на даден сайт или клиентите на определен онлайн магазин. 

Рекламният банер помага да се наложи определен търговски бранд и да направи изключително разпознаваема съответната марка. 

 Продуктова фотография за рекламни банери

Използват ли се продуктови снимки в рекламните банери?

Рекламата, независимо под каква форма е, разчита до голяма степен на визуализацията. Снимките са все по-често задължителен елемент, а и те често привличат много повече вниманието на аудиторията, отколкото изцяло текстовите послания. 

Продуктовите снимки могат да бъдат такива, които изобразяват съответните търговски артикули, които се предлагат на клиентите. Те може и да са илюстративни за определена услуга или събитие. Освен това често се използват модели, които да представят или да асоциативно да насочват вниманието на хората към рекламираната стока.  

За да се получи подходяща продуктова снимка на банера, тя трябва да е с нужния фон, позициониране на заснетия обект или допълнителни зрителни ефекти. Подходящата за целта фотография се получава след предварителна подготовка, качествена техника, софтуерни инструменти, но най-вече чрез професионално око зад обектива. 

Продуктовата фотография е неизменна част от рекламните банери, за да имат те довършен и качествен вид. Все пак цялостната концепция при изработването на визуалния продукт определя вида, броят и типа на снимките, които ще се използват за банера.

 Продуктова фотография за рекламни банери

Предимства на продуктовата фотография

Продуктовата фотография е вид фотография, която изцяло следва целите на рекламния бизнес, маркетинговото представяне и популяризиране на стоки и услуги. Затова тя най-вече се стреми да привлече вниманието на потребителите на онлайн магазините, уеб сайтовете, социалните мрежи, списанията, рекламните брошури и т.н. 

Специалистите в сферата на рекламата твърдят, че най-успешните снимки в бранша, успяват да създават емоции. Т.е. продуктовата фотография е необходимо да въздейства, за да постигне добре своите цели. 

Когато се отнася за определени артикули, тя се стреми да изтъкне най-добрите им страни и предимства. Това се отнася и за различни услуги или при налагане на търговския марки. 

Посланията на подобни снимки са директно отправени към потенциалните клиенти, дадени таргет групи и потребителите. Тъй като в тези случаи те нямат реален контакт с рекламирания продукт, фотографиите са единствения им източник на информация за него. 

 Продуктова фотография за рекламни банери

Кои са добрите практики при заснемане на продукти за банери?

Професионалните фотографи могат да боравят с изключително голям набор съвременни технологии, софтуерни продукти и екипи от специалисти в различни области, за да направят вашия най-добър кадър. Именно техните услуги се използват най-често за създаване на визуалните продукти за направата на рекламни банери

Често идеалният кадър се нуждае от допълнителна обработка, която може да се постигне с фото филтрите. Основно се използват UV, инфрачервени или неутрални филтри, за да се постигне необходимият ефект с дадена снимка. 

Тъй като професионалните снимки се използват преди всичко за рекламна кампания, печатни издания, онлайн, уеб сайтове, то професионалният фотограф концепцията при направата на съответната фотосесия. Може да се снима на открито или в студио, да се използват модели или не, да се търсят допълнителни ефекти и т.н.

Добрите практики при заснемане на продукти за банери в повечето случай са в резултат на професионалното око на фотографа и неговият усет, опит и умения, за да покаже по-най-добрия начин, стока, услуга, търговска марка. 

Практиката показва, че когато клиентите предпочитат по-реалистичен вид на стоката, но нерядко това се постига след умело използване на филтри и софтуерни инструменти. 

Например, при фотографиране на естествена светлина, то ултафиолетовите филтри са от основно значение, за разлика от студийните фотографии. ND филтърът пък създава неутрална плътност, за да се съхранят достатъчно ярки  цветовете при визуализацията.

 Продуктова фотография за рекламни банери

Защо да се доверим на професионалистите? 

Качеството на рекламния банер е резултат от използваните технически средства, концептуалната идея и същинската реализация на продукта. Основната роля в много случаи се пада на професионалния фотограф, който подготвя снимковия материал. 

Високо качество в бранша предлага Photo Pro. Това е професионално фотостудио, което е специализирано в изработка на продуктовата фотография. Тук се правят 360-градусови снимки на различни стоки и търговски артикули и не само. Снимат се се също промишлени продукти, дрехи, обувки, бижута, аксесоари и т.н. 

В студиото работят екип от професионалисти във фотографията, стилисти, рекламисти и други. Те разполагат с необходимата модерна техника и от специалисти по графичен дизайн и имащи отношение към рекламните кампании.

 Продуктова фотография за рекламни банери

Photo Pro и екипът му гарантират за създаването на професионални кадри, които да са изцяло съобразени с изискванията на клиента и съответната реклама. 

Професионалните фотографи и техните помощници могат да реализират продуктовата фотография, която да е съобразена с фона, осветлението, позиционирането, осветлението, артикулите, за да се получи идеално представяне на рекламирания продукт. 

Така всеки банер ще отговаря на рекламните изисквания, за да се използва в онлайн магазините, за печатни издания, билбордове, социални мрежи, електронни страници и други подобни.

Не е за пренебрегване фактът, че всяка снимка с рекламна цел има свои определени специфики. Те до голяма степен зависят от нейното предназначение – дали ще се популяризира реклами в печатни материали, ще са за класически рекламен банер или за нуждите на електронен магазин. 

Ето зашо е най-добре да се доверим на специалисти с опит, които да изработят най-добрия рекламен продукт.  

Снимки: Pixabay