Продуктова фотография за начинаещи

Снимка: Pixabay

Когато имате намерение да продавате в Интернет, освен уеб сайт за електронна търговия трябва да помислите и за снимките на вашите продукти, с които ще ги популяризирате и ще ги направите търсени.

 

Какво трябва да знаем за продуктовата фотография преди да започнем?

 Продуктовите изображения са трамплинът за продажба на вашите продукти.

За да се сдобиете с изключителни продуктови кадри ще имате нужда от познания, някои основни насоки и разбира се, доза креативност, с която да накарате снимките ви да заблестят.

Всеки начинаещ трябва да се запознае с някои ключови компонента, с които ще успее да се доближи до професионалистите.

Кои са те?

  • да познава и управлява осветлението
  • да разполага с подходящо оборудване, да го познава и управлява
  • да познава и управлява правилно цветовете
  • да разполага с идеи и да умее да ги реализира в подходящи сцени

 

Един от триковете в продуктовата фотография е наличието на студио. Като начинаещи може да започнете, създавайки евтино студио у дома. Ще ви бъдат необходими:

  • маса
  • цветен и бял картон, които да използвате, като фон
  • лампи за осветление
  • различни джаджи за камерата
  • статив

 

Използвайте правилното осветление

Осветлението в продуктовата фотография може би е кардиналната стъпка, от която започва цялото приключение. Да уловиш перфектната светлина е винаги малко плашещо в началото, но това трае, до момента, в който успееш да я овладееш и поемеш контрола в свои ръце.

Важно за всеки продукт е да бъде ясно различим и видим. Изборът на правилно осветление ще гарантира острота и детайлността на кадъра. За целта разполагате с две възможности за избор: естествена или изкуствена светлина.

За да получите подходяща естествена светлина, поставете продукта си до прозорец.

Ако се нуждаете от повече светлина върху определена зона, използвайте бяла дъска или лист, за да отразите повече светлина в тази област.

Продуктова фотография за начинаещи

Снимка: https://nicestthings.com/

За най-добро студийно осветление, се уверете, че има източник на светлина, насочен към всяка страна на продукта. По този начин бихте избегнали появата на сенки, които в противен случай щяха да попречат да направите перфектен кадър.

Важно е да насочите страничните светлини директно към фона, а не към самия продукт. Това помага да се отдели продукта от фона.

За да избегнете преекспониране, използвайте дифузор, с който да разсеете светлината. С изкуствената светлина може да създадете по-последователно и по-креативно изображение, но ще се наложи да похарчите повече.Ефективното осветително оборудване ще ви помогне да акцентирате детайлите на продуктите в изображението.

Основните осветителни тела, от които може да се нуждаете, за да контролирате осветлението са:

  • външна светкавица
  • софтбокс
  • лайтбокс
  • чадър
  • рефлектор

Продуктова фотография за начинаещи

Снимка: freepik

В случай, че не разполагате с много средства може да се възползвате от комплект за продуктова фотография (кутия, палатка), които обикновено са с вградено осветление, лесно за управление.

Продуктова фотография за начинаещи

Снимка: amazon.co.uk

Подходящо оборудване за продуктова фотография

Камерата, независимо дали ще е фотоапарат или смарт телефон е основното средство, без което не бихте реализирали продуктово изображение. На пазара се предлага широка гама камери, между които да избирате. Въпросът тук е, какво да купите?

Снимка: unsplash

За да направите правилен избор на фотоапарат за продуктова фотография, първо трябва да определите с какъв тип продуктова фотография ще се ангажирате.

Едни от най-предпочитаните DSLR камери за продуктова фотография, с доказано добри резултати и повече възможности за работа са:

  • Canon EOS 70D
  • Canon EOS 5D MK III
  • Nikon D7100
  • Sony Alpha A7R IV

Заради всички свои плюсове обаче, попадат във високия, скъп клас, който един начинаещ може да няма възможност да си позволи.  В такъв случай винаги може да закупите предходен модел или да потърсите втора употреба. А, ако нямате достатъчно опит проучете различните класове и с времето надграждайте.

Основният момент при избора на подходяща камера е да успеете да я овладеете и да можете да я управлявате, защото реализирането на висококачествено продуктово изображение изисква работа с ръчни настройки.

Камерата сама по себе си е безполезна, ако няма обектив. Изборът на подходящ обектив зависи от продукта, неговата големина и начинът, по който ще бъде заснет и презентиран – дали ще се фокусирате върху конкретни детайли, дали ще снимате в контекста и т.н.

Продуктова фотография за начинаещи

Снимка: freepik

Най-често срещаното стандартно фокусно разстояние, което се използва в продуктовата фотография е 50 mm, както и всяко фокусно разстояние в диапазон между 40 mm и 58 mm. 50мм-ия обектив се явява и най-подходящия за начинаещи.

Разбира се, ако изберете да се съсредоточите върху различни детайли или продуктът ви е малък, като бижу, например ще ви трябва макро обектив.

Стабилизирането на камерата е следващата значима стъпка. Дори леко потрепване може да разфокусира обекта и да съсипе кадъра. Ако искатевинаги да поддържате последователност и фокус купете статив.Повечето стативи са достъпни, така че не е нужно да харчите цяло състояние.

Фонът и цветовете в продуктовата фотография

От решаващо значение за един добър продуктов кадър е изборът на подходящ фон. Белият фон обикновено е норма за електронните магазини. Основната му функция всъщност е да концентрира вниманието на потребителите върху продукта и да не позволява излишно разсейване.

Като начинаещи продуктови фотографи ще имате нужда от бял картон. За да избегнете евентуална хоризонтална линия може просто да използвате по-голямо парче или ролка, която да закрепите отгоре и пуснете плавно да се развие надолу, без да се пречупва.

Продуктова фотография за начинаещи

Снимка: Pinterest

Използването на цветове, които да открояват или допълват продукта е също толкова важно, колкото белия фон. С правилно подбраните цветове и тонове бихте вдъхнали определена сила на своя продукт, която да събуди конкретни асоциации. Използването на природни елементи от друга страна би подчертало съдържанието, вкуса на продукта или приложението му в реална среда – спортно облекло, аксесоари, обувки в комбинация с пясък, скали, гори.

Продуктова фотография за начинаещи

Снимка:revisededition.co.nz

Важното при използване на цветовете е тяхното правилно комбиниране с продукта, защото всеки нюанс оказва влияние върху човешките емоции и поведение. Винаги представяйте истинските цветове.

Ако по някакъв начин се отклоните от реалните цветове на продукта, рискувате да загубите доверие в клиента при евентуална разлика между продуктовото изображение и вида на продукта в действителност.

Необходимо е особено внимание при заснемането и последващата обработка.

Добре е да преглеждате изображенията на различни устройства, за да сте сигурни, че цветовете са последователни.

 

Как да направите вашите първи продуктови кадри впечатляващи?

Като продуктови фотографи имате за задача да създадете историята, атмосферата и света, в който продуктът ще пребивава. Това е мястото, където вашата креативност и визия за нещата се комбинират с техническите параметри.

Точните настройки на вашата камера са ключови за правилния вид на изображението. Дори да не разполагате с техника за хиляди левове, усвоите ли управлението със сигурност ще успеете да се наредите сред най-добрите.

Може да добавите различни цветове, атрибути, за да подчертаете продукта, но не забравяйте да не прекалявате. Продуктите трябва да изглеждат естествено и всичко около тях да носи правилно послание на потребителя.

За да вдъхнете живот на продуктите и да привлечете вниманието върху тях, винаги заснемайте различни кадри – на бял фон, лайфстайл, в контекста или акцентирайте на техните детайли.

Дори да смятате, че всяка ваша снимка изглежда отлично, ретуширайте допълнително, за да избегнете нежелани ефекти и всякакви недостатъци.

Отдайте се на вдъхновение и творчество и започнете да разказвате пленителни истории за продуктите, с които да омагьосвате потребителите.