Онлайн купувачите вероятно не забелязват многото блестящи, отразяващи или прозрачни продукти, когато сърфират из сайтовете за електронната търговия. Но ако попаднат на лоша снимка, на която предметът не се вижда добре, това може да ги откаже да го купят. Много продукти имат блестящи, отразяващи или прозрачни повърхности, така че е полезно да знаете най-важното за снимане на такива предмети.
Кои продукти са отразяващи?
Не сте сигурни кои продукти могат да създадат нежелани отражения? Всъщност има повече, отколкото си мислите. Лъскавите, отразяващи или прозрачни продукти могат да включват:
- Бижута
- Часовници и други аксесоари
- Стъклария и кухненска посуда
- електроника
- Козметика и продукти за грижа за кожата
- Спортна екипировка
- Офис канцеларски материали
- Направи си сам инструменти за градинарство, боядисване и други дейности
- Тъкани или материали като кожа, прозрачни полимери и др.
- Опаковка и контейнери
- Етикети и стикери
Как се прави продуктова фотография на предмети с бляскава повърхност?
Няма съмнение, че лъскави, отразяващи и прозрачни продукти могат да бъдат трудни за снимане и редактиране. Някои продукти имат и уникални форми, което прави фотографирането и редактирането им още по-предизвикателно. За да снимате продукт с бляскава повърхност първо трябва да организирате пространството на студиото си.
Изчистете снимачната площадка. Допускайте само хората, от които имате нужда. В противен случай те могат неволно да блокират светлината, да се появят в отраженията на повърхността на продукта или дори да добавят светлинни отражения от часовника или смартфона си.
Премахнете излишните източници на светлина. Може също да се наложи да блокирате естествената светлина от прозореца, ако работите със студийни светлини.
Почистете продуктите от петна и прах. Блестящите повърхности като стъкло или метал бързо оставят пръстови отпечатъци, а прахът лесно се вижда на снимките. Избършете ги с микрофибърна кърпа или ръкавици.
Свалете пластмасовата опаковка. Преди заснемане продуктите е добре да са без целофанена или полиетиленова опаковка, защото лъскавият материал може допълнително да даде нежелани отблясъци и да ги замъгли.
Оборудване за продуктова фотография
Не се нуждаете от скъпо студио, за да създавате професионални снимки, които изглеждат страхотно онлайн. Нужни са ви:
- Здрав статив.
- Най-малко една светлина, като например студийна светлина или светкавица.
- Поне един светлинен модификатор за разсейване на светлината, като чадър или софтбокс (колкото по-голям е модификаторът, толкова по-разсеяна е светлината, намалявайки шансовете за отблясъци).
- Модификатор (като разкрасяваща чиния или решетка), който създава малка, концентрирана област за силен, контрастен резултат.
- Осигурете бял фон за снимки на продукти от електронната търговия, цветен фон за по-креативни снимки.
Как се снимат блестящи продукти от метал и стъкло?
След като вашият студиен комплект е готов, време е да започнете да планирате настройката на оборудването и композициите.
- Намерете правилния ъгъл . Той трябва да елиминира до минимум всякакви отражения от вас, камерата и всяко друго оборудване или хора на снимачната площадка.
- Единична светлина отстрани на продукта. Преместете светлината, така че нейното отражение върху вашия продукт да го допълва, а не да пречи на етикета или други детайли.
- Светлина от двете страни на продукта. Използвайте две светлини, които се отразяват директно една в друга и след това да ги завъртите бавно, за да намерите резултат, който работи.
- Осветете прозрачните продукти. Това може да стане чрез добавяне на светлина зад продукта (с лице към камерата) и две черни дъски – по една от двете страни на продукта. Можете да използвате светкавица, непрекъсната светлина или дори светлина от прозорец с бяла хартия или плат пред нея. Втората опция е да добавите бял фон, като акрилна бяла дъска, достатъчно голяма, за да покрие вашия продукт .
- Добавете обект, върху който да фокусирате. Снимането на прозрачни или полупрозрачни продукти може да затрудни фокусирането на вашия фотоапарат. Един бърз съвет за решаване на този проблем е да поставите нещо вътре в продукта, като например химикалка. Поставете фокуса върху писалката ръчно и я отстранете, преди да започнете да снимате.
- Покажете прозрачността на продукта в лайфстайл снимки. Поствете ги пред завеса, за да улесните клиента да разпознае, че продуктът е изработен от стъкло и да си го представи по-добре как ще изглежда в дома или офиса му.
- Използвайте спрей за намаляване на блясъка и отблясъците. Той обаче е подходящ за по-малко порести материали като метал, стъкло, пластмаса и акрил.
Редактиране на снимки
Разбира се, получаването на перфектни продуктови снимки направо от камерата не винаги е възможно. Понякога забелязвате несъвършенства, едва след като отворите снимката на компютъра си и я видите на по-голям екран. Затова преди окончателното им използване снимките трябва да бъдат подложени на професионална редакция на компютъра. Целта й е да намали отблясъците, да премахне отраженията, да фиксира цвета и пр.
След като поправите всички нежелани отражения или блясък, има няколко допълнителни стъпки, за да сте сигурни, че вашите продуктови снимки са готови за вашия уебсайт, социални медии или пазар за електронна търговия.
Поставете вашите снимки на бял фон
Продуктовите снимки на бял фон са индустриален стандарт за магазини за електронна търговия. Премахването на фона ви дава възможност да добавите допълнителни графики, други снимки, сенки или светлинни ефекти.
Коригирайте цветовете, за да покажете истинския вид
Вероятно ще трябва да направите известна корекция на цвета, за да сте сигурни, че продуктите във вашите снимки представят това, което изглеждат, когато клиентите ги купуват.
Ретуширайте пропуснатите несъвършенства
Не забравяйте да премахнете видимите драскотини, петна, пръстови отпечатъци и прах в кадъра.Те обикновено са лесни за коригиране с помощта на Spot Healing Brush във Photoshop.
Добавете сенки за дълбочина и 3D вид
Добавянето на ефект на сянка по време на последваща обработка може да помогне на вашите продукти да се откроят, особено ако използвате снимки на бял фон за електронна търговия.
На белите или прозрачни продукти е добре да се добави фина сянка, така че да не се сливат с фона.
Блестящите продукти или опаковки са неразделна част от повечето видове продукти за електронна търговия. Въпреки че може да е предизвикателство да направите правилното осветление и може да отнеме време, за да коригирате всички несъвършенства, крайният резултат ще привлече вниманието на клиентите, ако е направен добре. Разбира се, професионалните фотографи и студиа са отлично запознати с всички тези трикове и тънкости, така че е най-добре да възложите снимането на артикулите от вашия магазин на тях.
Често задавани въпроси
Как снимате силно отразяващи обекти?
- Уверете се, че продуктът е без прах и петна. Използвайте дифузно осветление, като голям софтбокс, за да създадете мека, равномерна светлина и позиционирайте камерата под лек ъгъл, за да избегнете директното отразяване на източника на светлина или камерата.
Как използвате рефлекторите в продуктовата фотография?
- За да осветите всички сенчести зони на вашия продукт, поставете рефлекторите срещу основната светлина. Експериментирайте с матови или силно отразяващи повърхности за различни резултати. Можете също така да използвате черна дъска или рефлектор, за да абсорбирате всяка светлина и да създадете по-драматично намаляване на светлината.
Коя е най-добрата отразяваща повърхност за продуктова фотография?
- Акрилните плоскости могат да работят като евтини и гъвкави рефлектори за продуктова фотография. Можете също да ги използвате като снимачна повърхност за продукти като бижута за лъскав резултат от висок клас.
Снимки: www.freepik.com