Продуктовата фотография в автомобилната индустрия

Автомобилите днес са важна и почти незаменима част от ежедневието на хората. Само за 2020 г. в световен мащаб са били продадени  63.8 милиона броя.  Основните сегменти в автомобилната индустрия включват търговски превозни средства и леки автомобили. Като нишата се е разположила в широк диапазон – от средни и големи седани до компактни и субкомпактни леки автомобили. От ежедневни коли до луксозни автомобили и такива с колекционерска стойност. Както във всяка индустрия, така и в автомобилната, предназначението на крайният продукт е продажба. А най- лесният начин един продукт да достигне до потребителите е, като бъде показан.  Дали чрез онлайн или офлайн реклама, фирмен или търговскиmore bg btnmore en btn

Живеем в свят, където електронните устройства са повсеместно разпространени. Когато трябва да работим в офиса или у дома, да пазаруваме онлайн или да разпускаме играейки компютърни игри, таблетът, лаптопът и настолният компютър са обичайните средства, които могат да ни улеснят и осигурят нужното удобство за това. Но как стои въпросът, когато трябва да изберем какъв компютърен хардуер да закупим? Ако в миналото потребителите бяха ограничени при избора на компютърни устройства, то днес те могат да пазаруват онлайн, директно от мястото където се намират. За да бъдат забелязани, конкурентоспособни и да привличат потребители онлайн, производителите и водещите брандове в тази сфера се нуждаят от достатъчно добро визуално съдържание. Когато купуваме компютър, всички ние имаме различни изисквания и възможности за закупуване и затова продуктовите изображения трябва да бъдат добре обмислени и насочващи вниманието на потребителската аудитория. Важно е да отбележим, че презентирането на преносими и настолни компютри, периферни устройства, компоненти и аксесоари не е толкова лесно в сравнение с други стоки, като например дрехи или бижута. В тази сфера, с продуктовите изображения се акцентира предимно на дизайна, на някои външни характеристики и елементи, отколкото на техните спецификациите. И все пак продуктовата фотография на компютри е по- важна за брандовете в това направление повече от всякога. Рекламно изображение на лаптоп от известния продуктов и търговски фотограф Алекс Колосков Когато говорим за продуктова фотография на компютри и периферни компютърни устройства, трябва да имаме предвид, че не всички стилове биха били подходящи. Това произхожда от факта, че продуктите варират от малки части, като вентилатори, видеокарти до по-обемни такива, като настолни компютри, лаптопи, монитори, принтери - всички с различни габарити и специфични характеристики. Колко и какви снимки са необходими? Основното направление на продуктовата фотография при компютрите е насочено към презентиране на елегантните им дизайни, ултратънките форми, многофункционалността и практичността на периферните устройства, броя и вида на входове, изходи и разбира се, приложението на всичко това в ежедневието на хората. По отношение на броя снимки е важно на клиентите да се дадат възможно най-много подходящи перспективи, които да представят характеристиките, приложението и средата, в която се очаква продукта да бъде използван. Продуктовите изображения на бял фон от различни ъгли са най-предпочитани за уебсайт и електронен магазин. И действително, когато посетим онлайн, който и да е от големите брандове ще се убедим, че концепцията за презентиране на конкретна стока включва няколко неща. Те са : няколко изображения на продукт, заснети на бял фон фронтално, странично, под определен ъгъл и отгоре. един задължителен кадър на гърба или страната, където са разположени буксите, входовете и изходите на устройството. В случая, който ще разгледаме по-долу, обектът е преносим компютър на мултинационална компания за компютърни технологии Dell, където във визуалното портфолио на продукта, освен всичко изброено до тук, откриваме кадър, демонстриращ как би изглеждал лаптопа, когато е отворен и готов за работа, както и още един допълнителен, когато е затворен. Добавена е и детайлна снимка показваща на потребителя клавиатурата и тъчпада. Снимки: Dell Разбира се, не бива да пропускаме факта, че всяко едно от изображенията в уебсайта на бранда е с достатъчно голяма резолюция, която позволява на потребителите да мащабират снимката и да разгледат отблизо всичко, което ги интересува. Продуктови изображения свързани с начина на живот при компютрите, намират място, когато стремежа на бранда е да свърже продукта с целеви потребител. Ако става въпрос за бизнес сектора, компанията ще се съсредоточи да презентира настолни компютри, лаптопи и принтери в подходяща обстановка. Например офис Снимка: HP или директно на терен. Снимка: Microsoft Подобен тип изображения обикновено се включват и в уебсайтове с цел обединяване на продуктите за конкретен сектор – бизнес потребители, домакинство, геймъри и т.н., което откриваме и в сайта на Microsoft. В специализираните търговски сайтове, където се публикуват ревюта на компютърни устройства, често можем да срещнем кадри, които ни отвеждат в уюта на домашната обстановка. Снимка: pcmag.com Тези снимки придават усещане, подчертават удобството и карат клиента да направи асоциация какво би било чувството и ежедневието му, когато притежава продукта. Снимка: Microsoft За максимален ефект от продуктовите изображения на компютри е уместно да бъдат показани и всички разновидности от даден модел. Разбира се, това може да стане по много и различни начини. Една от възможностите е като се групират всички цветни разновидности и се включат допълнителни аксесоари към тях. Credit: Ian C. Bates / Wired Друга опция може да бъде, като се добавят стил и финес с човешко присъствие. Един от най-често срещаните методи за прилагане на мащаб е, когато някой използва продукта или го държи в ръце. Подобен подход дава точна и ясна визуална информация на купувача относно големината на продукта. Снимка: Microsoft Лайфстайл продуктовите кадри са чудесно средство, с което да се демонстрират конкретни характеристики, отличаващи компютърното устройство. Например, ако екранът му е сензорен. Снимка: pcmag.com Ефективни са и дават отговори на въпроси свързани с продуктовите описания. Като това изображение в контекста, което нагледно подчертава ултратънкия дизайн и купувача може да го забележи само с един поглед. Ако тази характеристика е съществена и определяща в избора му на продукт, то той ще разполага с възможност да получи информацията, още преди да е стигнал до продуктовото описание. Снимка: Microsoft Осветлението във фотографията винаги е ключово. При продуктовата фотография на компютри, фотографите нерядко се сблъскват с особено отразяващи обекти, които са едни от най-трудните и предизвикателни за работа със светлина. За правилно управление и моделиране на светлината ще са нужни дифузори и рефлектори. Когато дойде време за заснемане на изображения в студиото, професионалните фотографи изпробват множество възможности, докато постигнат перфектната позиция, с която да избегнат неприятните отражения. Най-важното, на което трябва да се обърне внимание в такива ситуации е позицията на камерата и това, което кара повърхността да отразява. Когато се използва студийно осветление, обикновено има поне два източника на светлина. Единият е ключов, а другият се вкарва, като подсветка. Трикът е ключовата светлина да осветява продукта отпред или леко встрани, докато запълващата светлина трябва да е насочена към противоположната страна. Светлината се разсейва, докато се получи меко, равномерно разпределение без натрапчиви сенки и без никакви отражения. За да се справят с лъскавата отразяваща повърхност на мониторите, например или екраните на лаптопите, фотографите прибягват до техниката „Отражение на градиента“ - постепенно отражение върху лъскава повърхност. Целта е да се открие цялото отражение и то да бъде покрито с голям източник на светлина. Снимка: desktop.bg С подема на онлайн комуникациите се увеличава и търсенето на технологични устройства. Компаниите проектиращи, разработващи и продаващи потребителска електроника и компютърен софтуер непрекъснато предлагат иновативни решения и търсят печеливши маркетингови стратегии, за да достигат по-бързо до своите потребители и да генерират продажби. Днес, онлайн бизнеса разчита на привличащи рекламни послания, които вървят ръка за ръка с продуктови изображения. Как действат известните брандове? Нека разгледаме Apple. За представяне на своя MacBook Pro е използван кратък слайд. В момента, в който потребителя отвори продуктовата страница, MacBook Pro подканящо се отваря на половина и незабавно задейства вниманието му. За да се акцентира върху отличаващите го спецификации са използвани отделни анимирани визуализации, инфографики, снимка на екрана, клавиатурата и корпуса на устройството, които обаче са по-скоро компютърно генерирани, отколкото създадени с методите на традиционната продуктова фотография. По друг начин изглеждат нещата, когато кликваме на опцията Мac for Business. Продуктовите изображения демонстрират технологичните устройства на Apple в действие. Още преди да сме прочели описанията, контекстуалните продуктови изображения красноречиво ни дават информация за приложението на компютърните устройства и възможностите, с които бихме разполагали, ако ги притежаваме.

Живеем в свят, където електронните устройства са повсеместно разпространени. Когато трябва да работим в офиса или у дома, да пазаруваме онлайн или да разпускаме играейки компютърни игри, таблетът, лаптопът и настолният компютър са обичайните средства, които могат да ни улеснят и осигурят нужното удобство за това.  Но как стои въпросът, когато трябва да изберем какъв компютърен хардуер да закупим? Ако в миналото потребителите бяха ограничени при избора на компютърни устройства, то днес те могат да пазаруват онлайн, директно от мястото където се намират.  За да бъдат забелязани, конкурентоспособни и да привличат потребители онлайн, производителите и водещите брандове в тази сфера се нуждаят от достатъчно доброmore bg btnmore en btn

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Всеки занимаващ се с фотография, без значение дали е професионалист или любител желае да притежава по-добро фото оборудване. Затова и често наднича в сектора на производителите, предназначен за най-скъпата фотографска техника и с интерес следи всяка нова тенденция.  Днес, смятаме да се потопим в лукса и да видим как изглежда той в сферата на фотографското оборудване. Да започнем с фотоапаратите.  Много фотографи споделят, че са стартирали работата си с по-обикновени камери. С времето те успяват да отсеят предимствата и недостатъците на голяма част от техническите характеристики и откриват съществените особености, с които могат да подобряват в пъти крайния резултат.  Естествено, това ги принуждава да търсятmore bg btnmore en btn

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Серийно производство – ключовата характеристика на стандартизираните индустриални продукти, които се произвеждат поточно, в големи количества и са предназначени за широк диапазон от индустриални сектори или за масово потребление.  Разбира се, това могат да бъдат различни видове материали, детайли, възли за части, инструменти, двигатели, оборудване, машини или автомобили, например.  За да се разграничат на глобалния пазар, бизнесите от такъв ранг трябва да си осигурят виртуална визитка, като инвестират в професионални, висококачествени изображения, които документират производствения процес, демонстрират технологиите, оборудването и най-вече изкарват наяве всичко онова, което отличава крайният им продукт.  Продуктовите изображения в индустриалния дизайн най-точно разказват историята на дейността и имат способността да изтъкнатmore bg btnmore en btn

Защо продуктовата фотография продава?

Ако се опитвате да продадете нещо онлайн, безспорно ще трябва да демонстрирате най- добрата му страна. Всеки иска да реализира високи продажби и за да убеди своите потенциални клиенти колко страхотен може да бъде неговият продукт за тях ще му трябва завладяващо визуално съдържание. Различните хора възприемат едно и също нещо по напълно различен начин. Затова е трудно да се концентрира общото внимание. И точно тук на помощ идва продуктовата фотография, която е ефективно средство за въздействие върху потребителска психология, използвано успешно в маркетинговите стратегии на компаниите. Статистическите данни потвърждават, че 75% от онлайн купувачите разчитат на продуктови изображения, когато трябва да обмислят възможна покупка.more bg btnmore en btn

Продуктова фотография на книги

Снимка: weheartit.com Според статистическите данни предоставени от НСИ, размерът на четящите у нас, прочели поне една книга за последните 12 месеца е около 53%. Резултатите от проучването са от 2016 г. Почти сигурно е, че броят на прочетените книги през последната година и половина се е увеличил, предвид ограниченията, социалното дистанциране и появилата се възможност да прекарваме повече време у дома.  В тази връзка много книжарници и издателства направиха кампании за пазаруване онлайн с повече отстъпки и атрактивни оферти.  Как някои от тях представят четивата, за да увеличат аудиторията си? Снимка: книжарница Хермес (Ст. Загора) Не спират да изкушават читателите и тяхното въображение с вдъхновяващиmore bg btnmore en btn

Продуктова фотография в здравната индустрия

Снимка: Unsplash Днес продуктовата фотография е навсякъде. С оглед развитието на технологиите и дигитализацията тя успешно се вмества във всеки бизнес, но и самият бизнесът има належаща нужда от нея. Какви сегменти обхваща здравната индустрия? Не можем да отречем, че в глобален мащаб темата за здравето и благосъстоянието на хората е водеща. Много от бизнесите в здравната индустрия съществуват от дълго време и постоянно търсят пътища за усъвършенстване и разрастване.  Компаниите за медицинско снабдяване произвеждат и разпространяват широк спектър от артикули: медицински изделия хирургично оборудване апаратура Инструменти и консумативи за диагностика и лечение в здравеопазването, предназначени за предоставяне на здравни услуги от лекари, стоматолози, ветеринари,more bg btnmore en btn

Аксесоари за продуктова фотография

Снимка: Freepik Перфектният кадър! Произведението, което всеки продуктов фотограф се надява да създаде. Разбира се, успехът е последица от множество действия, в резултат на следване на определени правила и използване на подходящо оборудване.  Ако надникнем в списъка с инструменти на един професионален фотограф, винаги можем да открием нещо ново, което не сме използвали досега и което би ни помогнало да подобрим и издигнем работата си.  Ако сте начинаещи в продуктовата фотография започнете първо с основното оборудване, като внимателно проучите всички възможности според нишата, към която сте се насочили. Освен най-важните от задължителното оборудване – камера, обектив, статив, за качествени продуктови изображения, всеки начинаещ фотограф трябваmore bg btnmore en btn

Продуктова фотография на обувки

Снимка: https://www.arts.ac.uk Представянето на обувки в съвременния дигитален свят на пазаруване, масово производство и непрекъснато повишаващата се потребителска взискателност е малко по-сложно, отколкото преди. Изискват се подходящи, добре обмислени решения, ангажиращи концепции и разбира се, голяма доза креативност. Когато клиентите пазаруват обувки онлайн, цялата информация, от която имат нужда трябва да бъде представена визуално. Следователно публикуването на многобройни и висококачествени продуктови снимки е от решаващо значение за успеха на всеки онлайн бизнес. Какво трябва да знаете за продуктовата фотография на обувки? Модната индустрия днес предлага голямо разнообразие от модели обувки. За продуктовия фотограф е важно да бъде гъвкав в работа си, добре да може даmore bg btnmore en btn

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Снимка: Nivea Днес, когато всичко е на една ръка разстояние, потребителите знаят, че могат да разчитат на незабавна информация, за да вземат решение за своите покупки.  Разнообразието от продукти е огромно и ако искате да направите конкретен продукт или марка забележими сред тълпата е важно да комуникирате с потребителите по запомнящ се начин.  Показването на ясна представа за това, което вашият продукт може да направи за клиента, е наложително, за да привлечете вниманието му и портфейла му, но нека не забравяме, че половината от процеса на покупката, било то онлайн или офлайн се крие в първия миг на срещата – удоволствието от външния вид –more bg btnmore en btn