Модерните трикове в продуктовата фотография
Модерните трикове в продуктовата фотография

Когато говорим за реализиране на продуктова фотография, може би трябва да споменем, че един от най-трудните аспекти е творческата част. Да бъдеш толкова креативен, че да успееш да отличиш продукта, веднъж, за да привлечеш вниманието на клиента и още един път, за да си крачка напред от конкурента.

Впечатляващите продуктови кадри обикновено са следствие от наличието на уникална концепция и ефективното ѝ прилагане. В много от случаите познаването на техниката и опита не са напълно достатъчни. Последният елемент от формулата за успех е да разполагаш с няколко трика под ръка и умението да ги прилагаш, така че да превърнеш обекта от изображението, в неустоим продукт.

А що се отнася до триковете в продуктовата фотография:

  • водни пръски
  • дим
  • течни центрове и лед до левитиращи предмети
  • средства, като лепило, спрей, жици
  • горелка – всичко е позволено

Понякога наистина е много трудно да уловим с камерата истинската същност на обекта. А това може да бъде още по-разочароващо, ако конкретни детайли ни убягват и те се окажат от решаващо значение за цялостната снимка. В точно такива моменти, за да спасят кадъра се появяват триковете. Независимо дали искате да засилите блясъка на бижу, да подчертаете запечена кожичка на парче пиле, или да придадете луксозен вид на бутилка вино ще са ви нужни и малко трикове.

 

Кога да използвате трикове в продуктовата фотография?

Чрез триковете в продуктовата фотография обикновено се поставя акцент в изображението. Триковете добавят онзи завладяващ нюанс и карат продукта да изглежда естествено, докато креативността и техниката са в основата на творческите ефекти, с които да създадете атмосфера в своя кадър. Как ги съчетаваме? Комбинирайки цветни фонове, използвайки различни ъгли или играейки със светлината.

 

Най-малките детайли могат да издигнат или провалят вашата фотосесия.

Една от основните задачи на фотографа е да организира и управлява различни малки детайли, с които реално създава голямата картина. Малките детайли и допълнителните елементи са онази подробност, която може да се окаже фатална или напротив, трамплин за финалната снимка. Да започнем с начина, по който се налага да фиксираме или закрепим продукта, за да му придадем по-интересен вид.

Например, фотографите често използват куки, жици или рибарска корда, с които окачват артикулите. Те спомагат за баланс и играят ролята на подпора, като в същото време придават триизмерен вид на продукта и известна динамика на кадъра.

За премахване на излишните елементи се използва софртуер в постобработката.

Модерните трикове в продуктовата фотография

Снимка:hypebeast.com

Драматичното осветление

То е предпочитан трик в продуктовата фотография. С него най-лесно може да създадете контекст. Всеки продуктов фотограф има свои собствени предпочитания, но е важно да успеете да откриете онова осветление, което ще ви позволи да уловите детайлите на продукта и ще открои изображението ви.

Когато снимате храна например, осветлението и позицията на обекта са еднакво важни. Ако използвате директна светкавица отпред, храната определено няма да изглежда апетитно. По-успешен би бил варианта, ако светлината идва странично или от естествен източник.

Също така е добре да знаете, че всяко ястие има „лице“ или определена страна, от която изглежда най-хубаво. Когато я откриете, не забравяйте да снимате от различен ъгъл и да се възползвате от светлината, като я насочите именно към лицето. Така ще подчертаете текстурата, глазурата или нещо друго, с което храната изпъква пред обектива ви.

И докато все още сме на тема храна, нека да обърнем внимание на няколко допълнителни трикови подробности.

Например, когато снимат многослойна хранатип бургер, някои фотографи използват парчета алуминиево фолио, за да разделят и отличат пластовете. Клечките за зъби често служат за фиксиране на съставките. За да бъдат привлекателни кадрите с храна трябва да обърнете внимание първо на продуктите, участващи в рецептата. Избирайте винаги свежи и пресни съставки.

Модерните трикове в продуктовата фотография

Снимка: https://hostthetoast.com/

Заснемането на студена храна е за предпочитане, ако не искате на снимките да имате увехнали от топлината листа или овлажнено хлебче. Растителното масло или сместа от глицерин и вода са още един трик от „ръкава на фотографа“. Ефектен начин да придадете апетитен вид или да добавите капки свежест към храната.

За по-плоските печива, е добре да потърсите начин да увеличите обема и да прибавите нещо, което да направи скучния блат въздействащ. Например, може да използвате обла чиния на стойка и да снимате от 45 градуса или защо да не добавите слой ментови листа под парче от печивото, с които определено ще подобрите и съживите кадъра.

Модерните трикове в продуктовата фотография

Снимка:savorthebest.com

Един от най-използваните инструменти в кулинарната фотография е горелката. С нея всяка кожичка изглежда отлично препечена, а всеки крем карамел перфектен.

 

Светлината

Тя е особено важна във фотографията. И това ви дава възможност да играете с нея. Пробвайте да осветите прозрачен предмет отдолу, така че да изглежда осветен отвътре. Трикът е, източника на светлина да е поставен непосредствено под обекта.

Ако снимате продукт с интересна текстура, направете така, че все едно светлината се плъзга по повърхността. По този начин ще подчертаете детайлите и ще задълбочите сенките, формирайки по-изразен вид на текстурата.

 

Сенките

Сенките са изящен начин да създадете необичайна и интригуваща атмосфера или да подчертаете необикновен детайл. Ако използвате странично осветление, например от прозореца, обектът ще хвърля сянка, което е идеално, защото ще изглежда триизмерен и някак естествен. Освен това нежното, естествено осветление прекрасно разкрива цветовете.

Модерните трикове в продуктовата фотография

Модерните трикове в продуктовата фотография

    Снимки: kllynederlof.com

Създавайки сенки ще придадете усещане за дълбочина.

С прилагането на сянка или отражение по време на фотосесията или по-късно при редактирането, ви се отдава възможност да постигнете стилен кадър и да направите снимките си отличаващи се. Сенките са един от най-модерните трикове в продуктовата фотография.

Ето какво споделя продуктовият фотограф Скот Снайдер за един от най-амбициозните си проекти през 2019.

„След като влязохме във фазата на откриване на проекта, стана ясно, че общият подход за показване на напитки обикновено включва аспекти на изливане, разпръскване или летящи около рамката съставки. Наистина исках да постигна нещо различно, което може да се раздели и да даде уникален визуален глас на марката Tractor. Освен това, тъй като Tractor е компания за напитки за хранителни стоки, наистина нямаше очевиден физически опакован или марков продукт, а само течността на самата напитка.

Имайки предвид всичко това, ние се спряхме на една игрива концепция за подреждане, която може да подчертае ключовите съставки, като същевременно извисява (буквално и образно) двадесет уникални аромата на напитки. “https://scottsnyderphoto.com/tractor

От този проект сами виждаме как продуктовия фотограф създава необичайни ефекти с помощта на сенки и контрастни цветове.

 

Цветовете

Цветовете и фотографията винаги са общували отлично. Защото правилно подбраните цветове, допълват или карат продукта да изпъква. Освен всичко цветовете са предпочитан начин за влияние на зрителското възприятие.

Добавяйки плътни цветове, отделяме продукта от фона, придаваме измерение и вдъхваме живот в изображението. Да предположим, че използвате сив фон, а вашият продукт също е сив. Изображението ще изглежда скучно и дори неприветливо. От друга страна, ако изберете тъмночервено, синьо или черно атмосферата ще се промени. Имайте предвид, че цветът силно влияе върху външния вид и усещането за продукта.

Модерните трикове в продуктовата фотография

            Снимка: marketingvinhos.com

          Модерните трикове в продуктовата фотографияСнимка: marketingvinhos.com

Сравнете как мекия зеленикав тон внася топлина, докато плътният син фон сякаш внушава твърдост. От него лъха известна студенина.

Луксозно червеното и по-слънчевите цветове със сигурност имат склонност да променят начина, по който възприемаме представените изображения.

Модерните трикове в продуктовата фотография

Модерните трикове в продуктовата фотография

Снимка: marketingvinhos.com

Освен всичко изброено до тук, най-добрият начин за демонстрация на пара, било то от димяща чаша или като допълнителен ефект е когато снимаме на тъмен фон.

Тенденциите в продуктовата фотография в момента залагат на закачливи, ярки и плътни цветове.

Модерните трикове в продуктовата фотография

Снимка: packageinspiration.com

Бъдете креативни, забавлявайте се и експериментирайте с триковете в продуктовата фотография. Всичко е постижимо, затова открийте искрата, която ще разпали творческото ви въображение.